۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
بازار سرمایه در مسیر فرسایش

کارشناس بازار سرمایه گفت: با تایید قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای اقلام دارویی و اقلام ضروری، باز هم نمی توان گفت دارویی ها صنایع پیشرو هستند، چرا که با کمبود نقدینگی روبرو هستند.

به گزارش صدای بورس، روئین صمدزاده، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در این روزها بدلیل شایعات و اخبار سیاسی در بورس اتفاق خاصی صورت نمی‌گیرد، گفت: با نزدیک شدن به انتهای سال و شناسایی سود شرکتها، فشار فروش و بار منفی بازار بیشتر خواهد شد، در نهایت بازار سرمایه رشد خاصی نخواهد داشت و در بهترین حالت، یک حرکت متعادل را می‌گذراند.

صمدزاده با اشاره به بحث بودجه و تایید قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای اقلام دارویی و اقلام ضروری، افزود: با توجه به پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی به این شرکتها، باز هم نمی توان گفت دارویی ها صنایع پیشرو هستند، چرا که با کمبود نقدینگی روبرو هستند. با این توصیف صنعت پیشرو در بازار سرمایه وجود ندارد و همه صنایع در موقعیت متعادلی قراردارند.

این کارشناس تصریح کرد: در هفته های پیش رو، با داشتن اخبار مثبت از مذاکرات برجام، رشد صنایعی مانند فولاد و پتروشیمی و نفت که تحت تاثیر تحریم ها بودند را خواهیم داشت اما این سهم ها تحت تاثیر نرخ ارز قرار دارند و به واسطه محدودیت‌های ناشی از تحریم رشد خوبی نداشته‌اند.

صمدزاده افزود: در شرایط حال حاضر، در یکماه آینده، اتفاق جدیدی را در بازار نخواهیم داشت زیرا که شرایط بازار سرمایه فرسایشی است.

فاطمه حیدرپور

کد خبر 428905

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =