مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی در ۳ اسفند ۹۹

«مهمترین اخبار اقتصادی بورسی روز»، مهمترین و تاثیرگذارترین خط خبری روز را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس امروز بازار سهام سقوطی پنج رقمی را تجربه کرد. در دومین روز هفته، شاخص کل بورس با ۱۰ هزار و ۵۱ واحد افت تا سطح یک میلیون و ۲۲۲ هزار و ۶۶۴ واحد کاهش یافت.

به گفته یک کارشناس بازار سرمایه، باید در بازار سرمایه تقویت تقاضا انجام شود و اقدامات مناسب توسط دولت برای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران در دستور کار قرار گیرد.

همه نمادهای سهام عدالت منفی شدند. امروز ارزش سبد ۵۰۰ هزار تومانی سهام عدالت به ۹۱ میلیون و ۶۲۳ هزار ریال رسید.

شرکت سرمایه‌گذاری استان هرمزگان در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران به عنوان بیست و هفتمین شرکت سرمایه‌گذاری استانی درج شد.

ششمین روز منفی برای صندوق واسطه‌گری مالی یکم رقم خورد. در پایان معاملات امروز قیمت دارا یکم به ۱۴۱,۸۲۰ ریال کاهش پیدا کرد.

سهامداران صندوق پالایشی یکم در صف فروش نشستند. بر این اساس، قیمت پالایش در پایان معاملات امروز به ۸۳,۷۸۰ ریال کاهش یافت.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و قیمت یک گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۱۰۲ هزار تومان بود.

خارج شدن قیمت‌گذاری خودرو از دست شورای رقابت فصل جدیدی در بازار خودرو محسوب می‌شود، اما تا زمانی که مصوبه مجلس عملیاتی شود، شورای رقابت همچنان مسئولیت قیمت‌گذاری خودرو را بر عهده دارد.

کمیسیون تلفیق بودجه مجلس واردات خودرو از مناطق آزاد به سرزمین اصلی را تصویب کرد و این در حالی است که دولت با وجود کسب درآمد از این محل، چندان موافق این تصمیم نیست.

یکی از مدیران ارشد ارزی بانک مرکزی به اتهام دریافت رشوه در پرونده توزیع ۳۵ میلیارد دلار ارزهای مداخله‌ای بانک مرکزی بازداشت شد.

امروز سوم اسفند ماه ۹۹، نمایندگان مجلس توزیع چهار میلیون قیر رایگان را برای سال آینده تصویب کردند.

مجمع عمومی شرکت‌های تولیدی فولاد سپید فراب کویر، لیزینگ صنعت و معدن، سیمان آرتا اردبیل، سرمایه‌گذاری صنایع ایران، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها، عمران و توسعه فارس، بانک پاسارگاد و سامان گستر اصفهان برگزار شد.

بانک دی، از واگذاری عمده سهام غیرمدیریتی شرکت تولید نیروی برق دماوند خبر داد.

شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان، بازارگردانی یک میلیون اوراق شرکت نفت پارس را به عهده گرفت.

شرکت ماشین سازی اراک، برنامه تأمین تجهیزات پروژه پتروشیمی کیان را متوقف کرد.

کد خبر 428893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =