پذیره‌نویسی اوراق اجاره سهام گروه پتروشیمی تابان فردا

پذیره نویسی اوراق اجاره سهام گروه پتروشیمی تابان فردا از زیرمجموعه‌های هلدینگ خلیج فارس امروز در تالار فرابورس انجام شد.

به گزارش صدای بورس، امیر قرنلی، مدیرعامل گروه پتروشیمی تابان فردا گفت: این اوراق ۴ ساله و ۱۸ درصد است که از طریق شرکت واسط مالی تیر چهارم به عنوان ناشر منتشر شده است،

قرنلی بیان کرد: بازارگردان و متعهد پذیره‌نویسی آن شرکت تامین سرمایه سپهر است و عرضه اولیه اوراق را کارگزاری خبرگان سهام انجام می‌دهد و سود این اوراق هر ۳ ماه یکبار پرداخت می‌شود. همچنین این اوراق ۴ ساله است که بازار معاملات ثانویه دارد و بعد از پذیره‌نویسی قابلیت معامله در فرابورس را خواهد داشت.
وی بیان کرد: به دلیل اینکه تکنولوژی و کالاهای مورد نیاز این طرح‌ در شرایط تحریم تامین شده، اوراق اجاره شرکت پتروشیمی تابان فردا ریسک خاصی از نظر عملیاتی و اجرای پیش‌روی ندارد.

قرنلی هدف از انتشار این اوراق را این چنین شرح داد: اوراق بابت طرح در حال اجرا برای تولید پلی‌اتیلن سنگین ۳۰۰ هزار تنی در کنگان است، با توجه به سنگین بودن این دست از پروژه‌ها و ارزبری آن بابت تامین مالی بخشی از این پروژه این اوراق منتشر شده است.
وی ادامه داد: طرح تبدیل اتان به اتیلن در دست اقدام است که به زودی افتتاح می‌شود، طرح اتیلن یک میلیون تنی هم به ۵۰ درصد فرآیند خود رسیده است و بالادست پروژه پلی‌اتیلن است. تامین مالی‌ها به سرعت در حال انجام بوده و تا سال ۱۴۰۱ پروژه‌های شرکت به بهره‌برداری می‌رسند اما پلی‌اتیلن ۲۰ درصد فرآیند دارد و بهره‌برداری از آن برای سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است.

حسین حریریان

کد خبر 428889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =