پیش بینی هفتگی فارکس ۴ تا ۸ اسفند ۱۳۹۹

هفته  گذشته دلار امریکا روند نزولی داشت، هرچند انتشار اخبار امیدوارکننده از بهبود بیماری کرونا نیز مانع جدی برای این ریزش دلار نشد. هفته گذشته امید به بسته محرک اقتصادی بایدن نیز بخاطر انتشار داده اقتصادی ضعیف به یاس تبدیل شد.

به گزارش صدای بورس، با این حال این روند نزولی دلار کوتاه مدت در بازار فارکس باقی می ماند. نگاهی به هفته آینده خواهیم داشت این هفته بیانیه سیاست های پولی و تصمیمات نرخ بهره با اظهارات پاول رییس فدرال رزو همراه است و در این سوی اقیانوس کنفرانس مطبوعاتی رزو بانک نیوزلند را داریم که هر دو عامل نوسانات زیادی در بازار ایجاد می کنند. در این میان اخبار خوب درباره واکسن کرونا، شایعات پیرامون بسته حمایتی بایدن و تحولات ایران و امریکا در مذاکرات احتمالی پیش رو بر حاشیه سود و نوسان بیشتر این بازار اثر مستقیم خواهند گذاشت.

تحلیل فاندامنتال هفتگی فارکس:

دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۰ ظهر:‌ ‌در این زمان نظرسنجی مهمی از ارتباط تجاری آلمان با اتحادیه اروپا منتشر می شود این نظرسنجی از تقریبن ۹ هزار کسب و کار انجام شده است که از پاسخ دهندگان می خواهد سطح نسبی شرایط فعلی و انتظارات تجاری برای ۶ ماه آینده را بیان کنند. این خبر در تقویم های اقتصادی مهم ارزیابی نشده است اما انشتار آن در لحظه اثرچشم گیری بر بازار یورو EUR دارد. اگر بدنبال سود در روز اول بازار هستید این خبر می تواند سود profit  خوبی برای شماداشته باشد.

سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۰ صبح : خبر نرخ بیکاری انگلستان هرچند اندیکاتورپیش رو محسوب نمی شود به احتمال می تواند صعود هفته قبل پوند GBP را اصلاح کند هر عددی در این شاخص برای برنامه ریزی سیاست های پولی مهم تلقی می شود.

سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ساعت ۲۱:۰۰ شب : در این تایم رییس بانک مرکزی کانادا سخنرانی دارد و دلارکانادا نوسان شدیدی خواهد داشت. Tiff Macklem تیف مک لیم از سوم ژانویه ۲۰۲ تا ۲۰۲۷ عهده دا ر این سمت خواهد بود او سالیان زیادی معاون اول این بانک نیز محسوب می شد از اینرو او به تمامی زوایای اقتصادی و بانکی مسلط است. زمان سخنرانی او نوسان مناسبی برای معامله گران دلارکانادا ایجاد می کند.

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۴:۳۰ بامداد: فدرال رزو نیوزلند در این زمان تصمیمات مهمی را روانه بازار می کند و نرخ بهره هم اعلام می شود هرچند این جلسه فدرال رزو نیوزلند تحت تاثیر خبرهای امریکاست ولی در لحظه نوسانات پرسودی برای معامله گران این ارز دارد، البته خود من به احتمال زیاد در این لحظه خواب را به فارکس ترجیح بدهم!

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۰ عصر: در این دوره چهار سال بایدن و دموکراتها بدنبال طرح هوشمندانه اقتصاد سبز برای امریکا هستند از اینرو سرمایه گذاری ایالات متحده در بخش نفت و پتروشیمی کاهش می یابد پس بایدن با گسترش مناسبات با کشورهای نفتی بویژه ایران بازار نفت رادر تعادل و ثبات قیمت مناسبی قرار می دهد. از اینرو این خبر در لحظه می تواند بر دلار امریکا و دلارکانادا نوسان مناسب ایجاد کند که معامله گران USD/CAD سود مناسبی خواهند برد.

تحلیل تکنیکال هفتگی فارکس:

میانگین قیمت جفت ارز  EURUSD  به احتمال   ۱.۲۰۷۰ و روند در بیشتر مواقع  Bearish  نزولی است.

میانگین قیمت جفت ارز  GBPUSD  به احتمال   ۱.۳۹۸۰ و روند در بیشتر مواقع  Bearish  نزولی است.

میانگین قیمت جفت ارز  USDJPY  به احتمال   ۱۰۵.۱۴ و روند در بیشتر مواقع  Bearish  نزولی است.

میانگین قیمت جفت ارز  AUDUSD  به احتمال   ۰.۷۸۷۴ و روند در بیشتر مواقع  Bullish  صعودی می باشد.

میانگین قیمت انس طلا  GOLD  به احتمال   ۱۷۷۴.۹۴ و روند در بیشتر مواقع  Bearish  نزولی است.

حرکت بازار ارز بر مبنای احتمالات می باشد از اینرو این تحلیل قطعی نیست و تابع شرایط زمانی و مکانی است، در نظر داشته باشیم که یادداشت فوق جنبه آموزشی ندارد و تمام زمان های ارایه شده بوقت ایران است.

علی حیدری

کارشناس اقتصاد

کد خبر 428822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =