مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی در دوم اسفندماه ۹۹

«مهمترین اخبار اقتصادی بورسی روز»، مهمترین و تاثیرگذارترین خط خبری روز را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

 به گزارش صدای بورس، نخستین روز معاملاتی اسفند ماه برای بازار سهام خوش یمن نبود. امروز هم شاخص کل بورس با ۵ هزار و ۵۹۶ واحد افت تا سطح یک میلیون و ۲۳۲ هزار و ۷۶۱ واحد کاهش یافت.

شورای عالی بورس و هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مصوب کردند صورت‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار بعد از پایان سال مالی منتشر شود.

یک تحلیلگر بازار سرمایه پیش‌بینی کرد که روند رو به رشد بازار سرمایه از اوایل سال ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد.

سهام عدالت با افت اندکی روبه‌رو شد. امروز ارزش سبد ۵۰۰ هزار تومانی سهام عدالت به ۹۲ میلیون و ۷۱۱ هزار ریال رسید.

یک روز منفی دیگر برای صندوق واسطه‌گری مالی یکم ثبت شد. در پایان معاملات امروز قیمت دارا یکم به ۱۴۷,۷۲۰ ریال کاهش پیدا کرد.

صندوق پالایشی یکم کاهش دیگری را تجربه کرد. بر این اساس، قیمت پالایش در پایان معاملات امروز به ۸۷,۲۷۰ ریال کاهش یافت.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان و قیمت یک گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۱۳۱ هزار تومان بود.

سازمان بورس و اوراق بهادار مصوبه کمیته پایش ریسک بازار درباره افزایش ضریب اعتباری به ۶۰ درصد را برای اجرا از امروز (دوم اسفندماه) به تمام شرکت‌های کارگزاری ابلاغ کرد.

در جریان معاملات آخرین هفته بهمن ۹۹ معامله‌گران در بازار ابزارهای مالی بورس کالای ایران تعداد دو میلیون و ۸۴۳ هزار و ۵۹۳ گواهی سپرده کالایی به ارزش بیش از ۱۶۶۲ میلیارد و ۸۳۷ میلیون ریال دست به دست کردند.

مدیرعامل شرکت سبدگردان داریک پارس گفت: زمان پذیره نویسی این صندوق دوم تا ششم اسفند است و کسانی که به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بورس تمایل دارند، می‌توانند از این صندوق به عنوان یکی از ابزارهای مناسب استفاده کنند.

هیئت ‌داوران سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران به‌اتفاق آرا سایت بانک سامان را به‌عنوان برترین وب‌سایت این جشنواره انتخاب کرد.

شرکت شاهد به‌عنوان هلدینگ فعال در حوزه‌های بازار سرمایه، بازرگانی، ساختمانی و کشت و صنعت، در چند ماه اخیر تحولات گسترده‌ای در ساختار و مدیریت داشته است که به زعم مدیرعامل آن، برای خلق ثروت پایدار در شرکت لازم بود.

مهمترین رمزارز جهان دوباره با افزایش قیمت روبه‌رو شد و از مرز ۵۵ هزار دلار هم گذشت. در حال حاضر ارزش بازار این رمزارز بیش از یک هزار میلیارد دلار است.

کد خبر 428818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =