آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار (قسمت ۶۳)/ گزینه‌های متنوع برای سرمایه گذاری

در آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار، گام به گام همراه شما خواهیم بود و به اصلی‌ترین ابهامات ورود به بازار جذاب بورس پاسخ خواهیم داد:

وجود گزینه‌های متنوع برای سرمایه گذاری

به گزارش صدای بورس، در بازار بورس ابزارهای بسیار متنوعی وجود دارد که هر سرمایه گذار می تواند با توجه به توان مالی خود، سطح انتظارات از منافع آتی سرمایه گذاری و همچنین میزان ریسک پذیری خود بهترین گزینه را انتخاب کند. به عبارت دیگر برای هر فرد ابزار مناسب سرمایه گذاری با سطح ریسک پذیری او وجود دارد.

در امان ماندن سرمایه از تورم

شرایط تورمی همیشه این نگرانی را برای عموم افراد به دنبال دارد که بتوانند دارایی های خود را در برابر ریسک تورم و کاهش ارزش مصون نگاه دارند. بررسی آمار در سال های اخیر نشان می دهد که بازار سرمایه اغلب بازدهی بسیار بالاتری نسبت به تورم داشته است.

با سرمایه‌گذاری مناسب و آگاهانه در بورس، ارزش دارایی افراد در مقابل تورم حفظ می‌شود. زیرا فرد به نسبت سهام خود، در دارایی شرکت سهیم است و با رشد ارزش دارایی‌های شرکت به مرور زمان، ارزش سهام او نیز افزایش می‌یابد.

بورس می‌تواند برای شما ثروت عظیمی ایجاد کند. البته باید توجه کنید کسب ثروت از طریق سرمایه‌گذاری در سهام کار ساده‌ای نیست و نیاز به کسب مهارت و تجربه دارد.

بورس، بازاری کاملا قانونی و شرعی

معاملات در این بازار بسیار نظام مند و بر پایه قانون است. تمامی ابزارهای مورد معامله در بورس قانونی و شرعی است. پس با سرمایه گذاری در این بازار نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

کسب سود و بازدهی بالا

افرادی که در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند از دو محل سود کسب می‌کنند. شرکت‌ها هر سال و در پایان سال مالی خود، سودی که کسب کرده‌اند را به صورت نقدی میان سهامداران‌شان توزیع می‌کنند.

علاوه بر این، متناسب با رشد و توسعه شرکت‌ها، قیمت اوراق بهادار یا سهام‌شان در بورس رشد می‌کند و سهام‌داران از محل رشد قیمت سهم نیز سود کسب می‌کنند.

بازده پاداشی است که سرمایه گذار در سرمایه گذاری به دست می آورد. شاید هدف نهایی هر سرمایه گذار در بازارهای مالی چیزی جز کسب سود و بازده نباشد. تمام مزیت های هر گزینه سرمایه گذاری در دل کسب بازدهی معنا می یابند.

از ابتدای سال ۹۸ بورس نسبت به سایر بازارها بسیار بهتر عمل کرده است. به طوری که با اشباع بازارهای رقیب مثل طلا، ارز، مسکن و … بخشی بزرگی از نقدینگی جامعه به سمت بورس هدایت شده است. پیش بینی می شود در بلندمدت با بهبود فرهنگ سرمایه گذاری و حمایت های دولت شاهد رشد و بالندگی روز افزون در این بازار باشیم.

منبع: سیگنال

کد خبر 428771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =