بانکی‌ها و ۲ گروه لیدر بازار تا اردیبهشت ۱۴۰۰/ پیش بینی سوددهی پالایشی‌ها در بورس

پیش بینی می‌شود سهام پالایشی‌ها به ۳ دلیل، ارائه گزارش عملکرد مثبت، افزایش قیمت نفت و  اصلاح نرخ گذاری خوراک محصولات رشد کند و این گروه در چشم انداز بلند مدت جزء لیدرهای بورس باشند.

به گزارش صدای بورس، بازار سرمایه با وجود تغییر نوسان از مثبت و منفی ۵ به منفی ۲ و مثبت ۶ سه روز پشت سر هم منفی به معاملات خود پایان داد.

شاخص کل بورس امروز آخرین روز کاری بهمن ماه با ۷ هزار و ۴۷۸ واحد ریزش همچنان مقاومت یک میلیون و ۲۳۸ هزار واحدی را حفظ کرد. اتفاق خوشایند بازار سرمایه مثبت بودن شاخص کل هم وزن و  ایستادن نشانگر آن بر روی ۴۳۸ هزار و ۹۶۶ واحدی بود.

نمادهای فارس، فولاد، شستا،فملی، ۴ نماد شاخص‌ساز بازار همگی قرمز بودند. پرتراکنش‌های امروز  بازار سرمایه شپنا با ۰.۱۵ درصد کاهش، شبندر با ۲.۸۱  درصد مثبت بودند.

خودرویی‌ها، بانکی‌ها، پتروشیمی‌ها لیدرهای بازار سرمایه خواهند بود

اسماعیل شعبانی، کارشناس بازار سرمایه در ارتباط با تحولات بازار سرمایه به صدای بورس اظهار کرد: بازار سرمایه در سه روز متوالی منفی بود، سبزی و قرمزی بازار در اواخر اسفند روال جدیدی به خود خواهد گرفت به شکلی که کلیت بازار از اواخر اسفند جان تازه ای خواهد گرفت و پیش بینی می‌شود بازار سبز و این سبزی تا اردیبهشت ۱۴۰۰ ادامه دار باشد.

وی با بیان اینکه گروه خودرویی‌ها، بانکی‌ها، پتروشیمی‌ها لیدرهای بازار سرمایه خواهند بود، بیان کرد: گروه خودویی‌ها با افزایش تیراژ تولید و افزایش سرمایه ، گروه بانکی‌ها با ارائه صوت مالی بهتر بیشترین سود را برای سهامداران خود تا اردیبهشت ۱۴۰۰ خواهند ساخت.

بیشتر بخوانید:
آنچه بودجه ۱۴۰۰ از بورس می‌خواهد، شدنی است؟
ورود خودرو در بورس به کجا رسید؟/ شب عید خوردو بخریم یا دست نگاه داریم
حباب سکه ۵۰۰ هزار تومان شد/ بخریم یا بفروشیم؟

پیش بینی سود دهی پالایشی‌ها در بورس

شعبانی در ارتباط با پیش بینی گروه پالایشی ها در ۱۴۰۰ بیان کرد: پیش بینی می‌شود سهام پالایشی‌ها به ۳ دلیل، ارائه گزارش عملکرد مثبت، افزایش قیمت نفت و  اصلاح نرخ گذاری خوراک محصولات رشد کند و این گروه در چشم‌انداز بلند مدت جزء لیدرهای بورس باشند.

شرطی که سهام شستایی‌ها را می ترکاند

وی در ارتباط با شستا بیان کرد: خبر تجدید ارزیابی شستا و زیرمجموعه های آن اگر اجرایی شود، سهامداران این غول بورسی در ماه آخر ۹۹ و ماه اول ۱۴۰۰ می توانند امیدوار به رشد ارزش سهام خود باشند.

فلزات اساسی به سمت آرامش

شعبانی افزود: سهام فلزات اساسی در گروه کامودیتی‌ها به سمت آرامش می‌رود اما سهام آن درجا خواهد زد و ضرر نمی کند.

پیش بینی شاخص کل 

وی در ارتباط با پیش بینی شاخص کل تا پایان سال ۹۹ و سه ماهه اول ۱۴۰۰ بیان کرد: شاخص کل بورس به رکوردهای قبلی خود نخواهد رسید، شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد خواهد بود، اما تاثیر گروه ها در افزایش شاخص در تمام گروه‌های بورسی برابر و به یک میزان نخواهد بود و سودها در گروه‌های مختلف متفاوت خواهدبود.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 428665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =