آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار (قسمت شصتم)/ دریافت نام کاربری

در آموزش گام به گام بورس اوراق بهادار ، گام به گام همراه شما خواهیم بود و به اصلی‌ترین ابهامات ورود به بازار جذاب بورس پاسخ خواهیم داد:

دریافت نام کاربری و کلمه عبور معاملات آفلاین از کارگزاری

به گزارش صدای بورس، تمامی کارگزاری های فعال در ایران دسترسی به معاملات سهام را از دو طریق سامانه معاملات آنلاین و آفلاین فراهم کرده‌اند، بنابراین گام بعدی انتخاب کارگزاری است.

بعد از اینکه کارگزاری مورد نظر را انتخاب کردید، باید یک ثبت نام اولیه در سایت آن داشته باشید. در این ثبت نام اولیه مراحل را طی می‌کنید و اطلاعات شناسایی خود را ارسال می‌کنید تا به مرحله احراز هویت توسط کارگزاری برسید.

مرحله احراز هویت توسط کارگزاری هم مانند احراز هویت سجام است، یعنی سرپرست و متقاضی هر دو باید مدارک شناسایی لازم را به یکی از شعب کارگزاری مورد نظر یا دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با کارگزاری ببرند تا احراز هویت انجام شود که پس از آن رمز و کلمه عبور برای ورود به پنل خرید و فروش برای متقاضی ارسال می‌شود.

لازم به ذکر است که برخی از کارگزاری‌ها با گرفتن تعهد از سرپرست متقاضی، به جای کد بورسی آفلاین کد بورسی آنلاین صادر می‌کنند و متقاضی می‌تواند وارد معاملات آنلاین شود. همچنین برخی از کارگزاری‌ها هم همان ابتدا به جای کد بورسی آفلاین، کد بورسی آنلاین صادر می‌کنند.

خرید و فروش سهام از طریق سامانه معاملاتی آفلاین

حالا که رمز و کلمه عبور دارید، می‌توانید وارد پنل یا سامانه معاملاتی آفلاین کارگزاری مورد نظر شوید و درخواست خرید یا فروش خود را ارسال کنید تا کارگزار معاملات، درخواستتان را حداکثر تا چند دقیقه بعد به سیستم معاملات بورس ارسال کند.

بعد از ارسال درخواست چنانچه قیمت خرید شما به یکی از قیمت‌های عرضه موجود بخورد، یا قیمت فروش‌تان به یکی از قیمت‌های تقاضای موجود بخورد، خرید و فروش انجام می‌شود. برای یاد گرفتن بهتر نحوه خرید و فروش در بورس بهتر است مقاله «نحوه خرید و فروش سهام در بورس» را بخوانید.

اجازه بدهید دوباره یادآوری کنیم که گرفتن این کد بورسی آفلاین و یاد گرفتن خرید و فروش در سامانه، برای سود بردن از این بازار کافی نیست و نیازمند داشتن اطلاعات و دانش کافی از بازار سرمایه است. هرچند این لازمه برای افراد بالای 18 سال هم وجود دارد، وگرنه متحمل ضرر خواهند شد و از سرمایه‌گذاری ناامید و دل‌زده می‌شوند.

حرف آخر

با فرصت‌هایی مانند عرضه‌های اولیه که در بازار سهام ایجاد شده، والدین می‌توانند فرزندانشان را در سوددهی‌های آن شریک کنند و نحوه معامله و سرمایه‌گذاری را یادشان بدهند. به این ترتیب از همان ابتدا با مفاهیمی مثل ریسک، بازدهی، ضرر، نوسان، سرمایه‌گذاری بلند مدت و کوتاه مدت و … آشنا می‌شوند و این موضوع باعث افزایش دانش آن‌ها از دنیای اقتصاد و آماده گرفتن تصمیمات بزرگتر خواهند شد.

البته باید بگوییم خرید و فروش سهام نیاز به دانش دارد و هر کسی نمی‌تواند توقع سود داشته باشد. برای همین شاید بهتر باشد سرمایه‌گذاری را از صندوق های سرمایه گذاری شروع کنند. با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق‌ها می‌توانند ریسک سرمایه‌گذاری خود را کم کنند و از ضررهای بزرگ در امان باشند.

برای اطلاع از نحوه سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری بهتر است سری به سربرگ صندوق های سرمایه گذاری بزنید. مخصوصا که به تازگی قوانین جدیدی درمورد بازار سهام و صندوق های سرمایه گذاری وضع شده‌اند که سرمایه‌گذاری در بورس را سخت‌تر و در عوض سرمایه‌گذاری در صندوق را راحت‌تر و همراه با تسهیلات ویژه کرده است. چیزی که برای هر سرمایه‌گذار در هر سنی جذاب خواهد بود.

منبع: سیگنال

کد خبر 428543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =