۲۶۵ هزار دلار سود؛ با راه‌اندازی کمپرسور واحد تصفیه هیدروژنی نفت گاز پالایشگاه تهران

با تکیه بر دانش و تخصص کارکنان پالایشگاه تهران کمپرسور ۴۱۷۰۱ الف واحد تصفیه هیدروژنی نفت گاز پس از بازسازی کامل، با موفقیت راه اندازی شد.

به گزارش صدای بورس، با توجه به ضرورت عملیات در سرویس قرار گرفتن کمپرسور۴۱۷۰۱ الف و عدم حضور کارشناسان شرکت اتریشی LMF به عنوان سازنده این کمپرسور درپی شیوع بیماری کرونا، تصمیم گرفته شد عملیات نصب و راه اندازی کمپرسور تحت نظارت و سرپرستی کارشناسان پالایشگاه تهران و همچنین همکاری کارشناسان شرکت تاپکو و با مشاوره اینترنتی شرکت LMF اتریش انجام شود.

بدین ترتیب با برنامه ریزی دقیق و رعایت اصول ایمنی بازسازی کمپرسور ۴۱۷۰۱ الف از اواخر مهر ماه ۹۹ عملیات نصب و راه اندازی کمپرسور در چهار فاز با حضور تیم هایی از ادارات تعمیرات (ماشینری-برق - ابزار دقیق-گارگاه مرکزی و...)، بهره‌برداری و  ستادی  اجرایی شد.

براساس این گزارش، سود خالص کارکرد این واحد به ازای یک روز با خوراک ۵۳۰۰۰ بشکه معادل ۲۶۵۰۰۰ دلار  است این درحالی است که ارزش افزوده هر بشکه خوراک این واحد ۵ دلار است.

لازم به توضیح است برای تعمیر این کمپرسور درصورتی‌که کمپرسور یدکی نداشته باشد واحد ۴ روز از سرویس خارج می‌شود که هزینه آن یک میلیون و ۶۰ هزار دلار   می‌شود که خوشبختانه با نصب و راه اندازی این کمپرسور دیگر نیازی به بستن این واحد نیست.

همچنین این واحد جزء واحدهای موافق محیط زیست است که محصول استراتژیک آن گازوییل یورو ۵ با گوگرد بسیار کم و در حدود زیر PPM ۱۰ است که علاوه بر صرفه جویی ارزی، دانش نصب کمپرسورهای عظیم در این شرکت نهادینه و کارشناسان متخصص این شرکت می‌توانند نسبت به نصب و راه اندازی این نوع کمپرسورها در پالایشگاه ها و پتروشیمی های دیگر هم درصورت نیاز اقدام کنند.  

واحد تصفیه هیدروژنی نفت گاز GHDS با ظرفیت اسمی ۵۳۰۰۰ بشکه در روز جهت تولید نفت گاز با استاندارد Euro V بکار گرفته می شود، بدین ترتیب که نفت گاز سبک، نفت گاز سنگین و نفتای امتزاج حاصل از واحدهای تقطیر از این واحد عبور و مشتقات گوگردی و ازت دار آن تحت فشار و دمای بالا و در مجاورت کاتالیست تصفیه و نفت گاز با میزان گوگرد کمتر از ppm۱۰ تولید می شود.

منبع: ایلنا

کد خبر 428541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =