جذب سرمایه گذاری خارجی چه نقشی در رونق تولید دارد؟

یک کارشناس اقتصادی گفت: در صورت برقراری امنیت سرمایه گذاری در داخل کشور، با جذب سرمایه گذاری خارجی به رونق تولید کمک خواهیم کرد.

به گزارش صدای بورس، علی قنبری، کارشناس اقتصادی و استاد دانشگاه تربیت مدرس افزود: به جای ارائه کمک‌هایی به صورت یارانه به افراد مختلف که فقط سبب افزایش نقدینگی، تورم و کاهش خرید مردم می‌شوند باید سرمایه گذاری، و تولید را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: پرداخت یارانه به قشر آسیب پذیر بدون توجه به إیجاد اشتغال برای آنها، سبب ازدیاد فقر در جامعه و کاهش رفاه عمومی می‌شود.

قنبری گفت: اگر دولت به جای پرداخت یارانه، به دنبال فراهم آوردن امنیت سرمایه گذاری در داخل شود می‌تواند جهش تولید را در داخل کشور ایجاد کند.

وی افزود: از طریق سرمایه گذاری‌های کوچک، متوسط و کلان، می‌توانیم از تولید حمایت کرده و رونق را به آن بازگردانیم.

قنبری اضافه کرد: جذب سرمایه گذاران خارجی که تمایل دارند در داخل کشور سرمایه گذاری کنند و همچنین از بین بردن قوانین دست و پا گیر نیز می‌تواند به رونق تولید کمک کند.

این کارشناس اقتصادی در خصوص پرداخت تسهیلات بانکی به تولید کنندگان داخلی گفت: بانک‌ها به جای ارائه وام‌هایی از قبیل وام ازدواج و یا پرداخت وام به أقشار آسیب پذیر، باید اولویت پرداخت وام را به تولید کنندگان بدهد.

وی افزود: با ارائه تسهیلات به بخش تولید و رونق این بخش، رفاه اجتماعی افزایش یافته و بدنبال افزایش رفاه اجتماعی، شرایط ازدواج نیز فراهم می‌شود.

این استاد دانشگاه تربیت مدرس در خصوص جبران کسری بودجه دولت در سال آینده گفت: دولت باید برای جبران کسری بودجه، هزینه‌های خود را کاهش داده و به درآمدهای پایداری، چون مالیات و درآمدهای ناشی از سرمایه گذاری خارجی روی بیاورد و به ایرانیان خارج از کشور نیز مجال سرمایه گذاری در کشور بدهد.

وی افزود: امیدواریم دولت و مجلس به جایی برسند که در سال آینده شاهد افزایش سرمایه گذاری در بخش تولید و بدنبال آن، جهش تولید را شاهد باشیم.

منبع: صدا و سیما

کد خبر 428491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =