معافیت‌های مالیاتی باید حذف شوند

کارشناس اقتصادی گفت: اصلاحات ساختاری بودجه در بخش هزینه‌ها و درآمدها باید انجام شود و تمام معافیت‌های مالیاتی باید حذف و هیچ دستگاه، فرد و نهادی نباید از مالیات معاف باشد.

به گزارش صدای بورس،  مهدی پازوکی؛ کارشناس اقتصادی درباره درآمدهای دولت گفت: یکی از منابع درآمدی دولت، مالیات است. ایران یکی از کشورهای دارای فرار مالیاتی و معافیت‌های مالیاتی گسترده در اقتصاد است. راهکار این است که مجلس ورود کند و تمام معافیت های مالیاتی را حذف کند و نباید بگذارد که هیچ دستگاه، فرد و نهادی از مالیات معاف باشد.

مولد سازی اموال دولت باید انجام شود

پازوکی ادامه داد: منبع درآمدی دیگر دولت، مولد سازی اموال دولت است. دولت باید بخشی از اموال خود را که نیاز ندارد، بفروشد. این موجب کوچک تر شدن دولت و همچنین درآمدزایی دولت در شرایط تحریم خواهد شد.

در بخش هزینه ها باید اصلاحات جدی رخ دهد

این کارشناس اقتصادی درباره اصلاحات ساختاری بودجه در بخش هزینه ها بیان کرد: مخارج های غیرضروری دولت باید کاهش پیدا کند. متاسفانه مجلس انقلابی میزان لایحه دولت که به آن نقد هم وارد بود بیشتر کرد و تغییر مثبتی در این زمینه رخ نداد. میتوان ۲۰ درصد از هزینه های دولت را کاهش داد.

پازوکی در پایان گفت: باید انظباط مالی را به بودجه برگرداند. مجلس شورای اسلامی هم نه تنها بهبودی در این زمینه ایجاد نکرد بلکه بی عدالتی را با مصوبات خود در اقتصاد ایران نهادینه می کرد. برای مثال رییس دانشگاهی که ۴۰ میلیون حقوق می‌گیرد باید ۱۰ درصد مالیات دهد و معلمی که  ۱۰ میلیون حقوق میگرد باید ۱۵ درصد مالیات دهد. این عدالت نیست و اگر مصوبه کمیسیون تبدیل به قانون شود کشور را دچار مشکل خواهد کرد.

امیرحسین موسوی

کد خبر 428486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =