۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
ارزش دلار کاهش یافت

ارزش دلار امروز ۲۵ بهمن ۹۹، مقابل بیشتر ارزهای مهم در جهان کاهش یافت.

به گزارش صدای بورس، وادار شدن دولت ها به تزریق گسترده نقدینگی و اجرای بسته های محرک اقتصادی با هدف کاستن از تبعات اقتصادی کرونا، اکنون خود را به شکل افزایش قیمت ها نشان می دهد.

در بزرگ ترین اقتصاد اروپایی، نرخ تورم آلمان در ماه ژانویه افزایش محسوسی نسبت به ماهقبل داشته هر چند بازهم نسبت به نرخ  هدف گذاری شده دو درصدی فاصله زیادی داشته است.

طبق اعلام دفتر کنترل بودجه آمریکا کسری بودجه دولت این کشور در ماه ژانویه با افزایشی قابل توجه به ۱۶۳ میلیارد دلار رسیده که این رقم در مقایسه با ماه قبل ۱۴۰ میلیارد دلار بیشتر شده است.

به گفته کارشناسان، در صورت تداوم روند حمایت های دولت از بخش های مختلف که تحت تاثیر کرونا قرار گرفته اند، باید منتظر ثبت رکوردهای جدیدی در کسری بودجه دولت باشیم. تا قبل از روی کار آمدن بایدن دولت ۹۰۰ میلیارد دلار به حمایت از بخش های مختلف اقتصادی تخصیص داده بود و دولت بایدن نیز یک بسته حمایتی دیگر به ارزش حدود دو تریلیون دلار را پیشنهاد داده است.

افزایش تنش ها در اروپا باعث نگرانی معامله گران از افزایش ریسک های ژئوپلتیک در قاره سبز و اخلال در بازار انرژی با توجه به نقش پررنگ روسیه در تامین انرژی اروپا شده است. 

شاخص دلار

 شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۵ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۳۹۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۲۱ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

ارزهای آسیایی

 در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۰۶ درصد افزایش به ۱۰۴.۹۳۱ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۸۸ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۵۸ یوان چین اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۳۸ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۸۵ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۵ درصد پایین رفت و با ماندن در کانال ۱.۲۱ به ۱.۲۱۱ دلار رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 428291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =