تولید ۱۴ میلیون دوز واکسن کرونا

رییس ستاد اجرایی فرمان امام از تولید ۱۴ میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان بهار سال آینده خبر داد.

به گزارش صدای بورس، محمد مخبر در مراسم  رونمایی از سامانه جامع مدیریت راهبردی بر مبنای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و همچنین افتتاح اولین فروشگاه عرضه مستقیم محصولات شرکت نفت پارس، اظهار داشت: بحث محیط زیست بحث حیاتی است و در جهان صنعت آسیب زیادی به محیط زیست زده است.

وی ادامه داد: کار خوبی ازنظر زیست محیطی در پالایشگاه نفت پارس انجام شده که با این وسعت ما در ستاد فرمان حضرت امام بر محیط زیست تاکید داریم و در چند سال گذشته فقط در تهران یک هزار هکتار را درختکاری کرده ایم و این کار در استان‌های دیگر هم در حال انجام است.

مخبر گفت: در بحث کرونا این پالایشگاه نقش بی بدیلی داشته و ظرف ۲۳ روز توانست کارخانه‌ای با میزان تولید ۵ میلیون ماسک را احداث کند و هم اکنون حدود ۱۰۰ میلیون ماسک در انبارها ذخیره شده است و مدیر این مجموعه هم در تزریق واکسن داوطلب شد.

وی بیان کرد: من به مردم عزیز عرض می‌کنم، همان طوری که گفته بودم در تولید ماسک خودکفا می‌شویم، در کمتر از دو ماه این کار انجام شد و در داروی رمدیسیور هم همینطور شد و بزرگترین کارخانه تولید واکسن را تا پیش از پایان فصل بهار در کشور راه اندازی خواهیم کرد. تولید واکسن کرونا باید انبوه باشد در غیر  این صورت اگر به تولید انبوه نرسد فایده‌ای نخواهد داشت.

وی ادامه داد: فاز اول تولید واکسن که بین ۲ تا ۳ میلیون دوز واکسن است تا پایان سال اتفاق خواهد افتاد. فاز دوم که ۱۲ تا ۱۴ میلیون است حتما در بهار اتفاق خواهد افتاد و فاز بعدی هم بعدا اعلام خواهد شد و اعلام میکنم در بحث تولید انواع واکسن خودکفا خواهیم شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: هم اکنون بیش از ۵ کشور تقاضای خرید واکسن از ما را دارند که بنده گفتم تا وقتی که تمام مردم ایران تامین واکسن نشده اند نباید آن را صادر کرد. امیدواریم دستورالعمل‌ها به خوبی طی شود و نتایج خوبی به دست آید.

منبع: ایلنا

کد خبر 428192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =