۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
قیمت جهانی نفت در ۹۹/۱۱/۱۸

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۵۰ سنت معادل ۰.۹ درصد رشد به ۵۹ دلار و ۳۴ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، به دنبال امیدواری نسبت به احیای رشد اقتصادی و کاهش عرضه نفت توسط اوپک و متحدانش، قیمت نفت روز جمعه شاهد حدود یک درصد افزایش بود و در نزدیکی ۶۰ دلار قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۵۰ سنت معادل ۰.۹ درصد رشد به ۵۹ دلار و ۳۴ سنت رسید. قیمت نفت برنت در اواسط دیروز به رقم ۵۹ دلار و ۷۹ سنت رسید که بالاترین رقم ثبت شده از روی ۲۰ فوریه سال قبل تاکنون بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات روز جمعه با ۶۲ سنت معادل ۱.۱ درصد رشد به ۵۶ دلار و ۸۵ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا دیروز به بالاترین رقم از روز ۲۲ ژانویه سال گذشته یعنی ۵۷ دلار و ۲۹ سنت رسید.

عامل دیگر رشد قیمت نفت رسیدن شاخص های بورس آمریکا به بالاترین رقم های تاریخی به دنبال پیشرفت در روند تصویب بسته محرک مالی این کشور بود. در عین حال گزارش بازار کار آمریکا نشان داد که وضعیت بازار کار در حال تثبیت است.

قیمت نفت خام آمریکا در این هفته شاهد جهش حدودا ۹ درصدی بود که بیشترین میزان رشد از ماه اکتبر است. بخشی از این افزایش ناشی از کاهش قابل توجه ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته بوده است.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار نفت در موسسه اوآندا در نیویورک گفت: «اکنون که گروه اوپک پلاس نگرانی ها در بخش عرضه را کاهش داده و خوش بینی نسبت به مهار ویروس کرونا در جهان تقویت شده است، نفت برنت در مسیر فتح قله ۶۰ دلاری قرار دارد.»

آخرین باری که هر بشکه نفت برنت ۶۰ دلار معامله شده بود، ویروس کرونا هنوز گسترش زیادی نیافته بود، اقتصادها باز بودند و میزان تقاضا برای مصرف بسیار بیش از این بود.

منبع: تسنیم

کد خبر 427887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =