وضعیت بازار خودرو بعد از سخنرانی دیروز بایدن/ منتظر باشیم یا بخریم؟

کاهش قیمت خودرو در بازار داخلی به عرضه و تقاضا بیشتر از قیمت دلار وابسته است.

جبه گزارش  صدای بورس، میزان تقاضای کاذب برای خرید خودرو  تحت تاثیر ۳ عامل  کاهش قیمت ارز ، کاهش تقاضا، ویروس کرونا از بازار خودرو ایران رخت بربست و شاهد نزدیک شدن عرضه و تقاضا به یکدیگر هستیم. خودرو از کالایی سرمایه‌ای در حال تبدیل شدن به کالایی مصرفی است و اگر این تحول ( تبدیل شدن خودرو به کالای مصرفی) زودتر اتفاق بیافتد شاهد کاهش بیشتر قیمت خودرو خواهیم بود. سخنرانی دیروز جو بایدن بر قیمت جهانی طلا تاثیر گذاشت و هر اونس طلا را  در کانال  حدیود یک هزار و ۷۰۰ دلاری قرار داد. رئیس جمهوری جدید آمریکا اما در خصوص ایران هیچ نظری نداد، این سکوت درحالی است که بازار جهانی و بازار داخلی منتظر اتخاذ موضع مقام عالی آمریکا در مقابل ایران بودند.

سکوتی که به ضرر ایران است

علی خسروی، کارشناس بازار خودرو در ارتباط با تحولات بازار خودرو  و تاثیر سخنرانی جو بایدن بر بازار داخلی کشور در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: جو بایدن دیروز در سخنرانی خود هیچ  اظهار نظری در ارتباط با ایران نکرد و این سکوت ‌ بد است. این سکوت یعنی تحریم‌ها علیه ایران همچنان پابرجاست. جو بایدن باید در این سخنرانی مشخصا بیان می کرد که  آیا به برجام بر می گردد؟

کاهش قیمت خودرو برای هفته آینده

وی افزود: اینکه بیان می شود با توجه به سکوت بایدن در ارتباط با ایران شاهد کاهش قیمت خودرو در هفته آینده خواهیم بود درست نیست،  سکوت باید در مورد ایران به کاهش قیمت دلار و قیمت خودرو منجر نخواهد شد، چرا که قیمت خودرو  بیشتر تحت تاثیر عرضه و تقاضا است و در مقام بعد تحت تاثیر دلار و واردات است. در حال حاضر میزان عرضه از میزان تقاضا بیشتر است و  تغییری در واردات خودرو و یا قیمت دلار رخ نداده است که انتظار کاهش شدید قیمت خودرو را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید:
پیش بینی بازار سرمایه برای فردا/ قیمت سازی برای بالا نگه داشتن پالایشی‌ها!
۳ «ف» که شاخص کل بورس را به قهقرا بردند/ پیش بینی بورس برای فردا و ۲۲ بهمن
پیش بینی بازار سرمایه / پیشخور دلار ۱۴ هزار تومانی در بازار

این کارشناس بازار خودرو با اشاره به نزدیک شدن به پایان سال گفت: قیمت خودرو کاهش شدیدی را تجربه کرده و بهبود وضعیت کرونا، نزدیک شدن به شب عید میزان تقاضا برای خرید خودرو را بالا خواهد برد بنابراین نمی توان انتظار کاهش قیمت خودرو را داشت.

آمریکا به دنبال برقراری خط مستقیم

وی در ادامه بیان کرد: شنیده می‌شود آمریکا به دنبال برقراری خط مستقیم گفت و گو با ایران است و این موضوع می تواند امید بخش باشد. در صورت بازگشت آمریکا به برجام و برداشته شدن تحریم‌ها شرایط اقتصادی ایران بهتر می شود

 محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 427875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =