۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
بورس پاشنه‌ آشیل

روحانی یکبار با برجام نتوانست انتظارات را برآورده کند، شاید اثرات اقتصادی عدم موفقیت در برجام برای مردم خیلی فوری و ملموس نبود اما اثرات زیان بار بورس مردم زیادی را درگیر کرده و در حال تبدیل شدن به نقطه ضعف اعتدالیون و اصلاح طلبان است و جبهه اصولگرا نیز دقیقا از همین باب در حال وارد شدن به گود انتخابات هستند و سوپرمن‌هایی با وعده‌های حمایت از بورس پا به انتخابات خواهند گذاشت.

به گزارش صدای بورس در این شرایط اگر بورس تا انتخابات منفی بماند، روحانی یک اسب زین کرده و آماده را به دولت بعدی هدیه داده است و یک کارنامه اقتصادی بد را برای حزب اصلاح طلب و اعتدال بر جاگذاشته است. با این قیمت‌های جذاب، بورس می‌تواند تا ۴ سال آینده دولت بعدی را بیمه کند و فضا را برای انتخاب راحت و مجدد ریس جمهور بعدی برای دوره‌ ۴ ساله‌ دوم را هم هموار نگه دارد.
به نظر بعید است دولت روحانی بورس را اینگونه تمام کند. بعید است همه چیز را مفت واگذار کند. فکر می‌کنم شاخص بورس تا پایان دولت روحانی یکبار دیگر پتانسیل ۲ میلیونی شدن (و حتی بیشتر) را داشته باشد. از منظر قیمتی و سیاسی بورس این توانایی را دارد. حزب اعتدالیون و اصلاح طلبان برای اینکه درسپهر سیاسی کشور باقی بمانند باید بورس را احیا کنند در غیر این صورت یک مهره‌ همیشه سوخته خواهند ماند.
 از نظر بنده هر لحظه امکان تغییر و زیر و رو شدن بورس وجود دارد زیرا هر لحظه امکان تزریق پول توسط دولت وجود دارد. چشم‌ها به دولت و عملکرد اوست زیرا فعلا بزرگترین بازیگر بازار سرمایه است. دولت انگیزه دارد تا به میدان بیاید.

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۷۹

کد خبر 427831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =