۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
قیمت جهانی نفت در ۹۹/۱۱/۱۳

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۵۳ درصد افزایش به ۵۵ دلار و ۳۳ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، قیمت نفت معاملات این هفته را با افزایش آغاز کرد و رشد قیمت های ۳ ماه گذشته را تثبیت کرد، هرچند که روند متفاوت واکسیناسیون کرونا در کشورهای مختلف، موارد جدید ابتلا و کشف گونه های جدید ویروس سبب شد تا رشد قیمت محدود باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۹ سنت معادل ۰.۵۳ درصد افزایش به ۵۵ دلار و ۳۳ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه مارس با ۲۱ سنت معادل ۰.۴۰ درصد رشد به ۵۲ دلار و ۴۱ سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی در ماه ژانویه شاهد حدود ۸ درصد رشد بود.

در جریان بودن برنامه واکسیناسیون در کشورهای بحران زده و کاهش تولید تولیدکنندگان بزرگ از جمله عربستان سبب شده تا قیمت نفت رو به افزایش باشد. اما روند کند واکسیناسیون و افزایش تعداد مبتلایان به گونه جدید ویروس کرونا سبب شده تا خوش بینی ها نسبت به پایان یافتن بحران کرونا کمرنگ شود.

نتایج نظرسنجی رویترز نشان می دهد که انتظار می رود قیمت نفت در اکثر ماه های سال جاری میلادی در سطح فعلی باقی بماند اما با نزدیک شدن به پایان سال روند ترمیم قیمت ها شتاب بگیرد.

با این وجود، در حالی که واکسن های بیشتری توانسته اند آزمایش های بالینی را با موفقیت پشت سر بگذارند و میزان ابتلاهای روزانه در برخی مناطق رو به کاهش است، تقاضا برای نفت و فرآورده های نفتی احتمالا شاهد افزایش خواهد بود.

منبع: تسنیم

کد خبر 427627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =