پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان وام کرونا به کسب و کارها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع وام ۱۲ درصد به تمام واحدهایی که در دوران کرونا آسیب دیده بودند، خبر داد.

 به گزارش صدای بورس، محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بررسی‌های انجام شده از سوی موسسات تحقیقات جهانی، ۸۷ درصد اقتصاد دانان معتقدند دولت‌های متبوعشان سیاست‌های مدونی برای مقابله با آثار فقر ناشی از کرونا ندارند و این نگرانی‌ها را دو چندان می‌کند.

شریعتمداری بورسی شدن شستا نیز اشاره کرد و گفت: بورسی شدن شستا با  دارا بودن سهام جزیی یا عمده در ۶۰۰ شرکت در راستای شفاف سازی صورت گرفت و  در همین شرایط درآمد این شرکت‌ها ۲ تا ۱۲ برابر افزایش پیدا کرد به گفته وی هفت میلیون کارگر رسمی بیمه نشده داریم.

شریعتمداری در خصوص کارکردهای دیگر پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان نیز گفت: در این پایگاه اطلس شناسایی  بانوان سرپرست خانوار  تهیه شد و اکنون وضعیت آنان در همه مناطق کشور روشن است،  یک میلیون و ۲۰ هزار نفر از این جمعیت کسانی بودند که از هیچ بیمه‌ای برخوردار نبودند و هیچگونه حقوقی  دریافت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز اطلاعات دقیق و عمیقی از بخش های مختلف در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان وجود دارد اظهار داشت: این پایگاه مبنای تصمیم گیری است و معتقدیم  تصمیم گیری و حکمرانی داده محور برپایه اطلاعات دقیق به دست می‌آید.

وزیر تعاون تصریح کرد :با شناسایی دقیق جامعه هدف  ۲۳ هزار میلیارد تومان منابع یک میلیون تومانی به صورت وام قرض الحسنه میان کسانی که متقاضی بودند توزیع شد، ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع وام ۱۲ درصد به تمام واحدهایی که در دوران کرونا آسیب دیده بودند اختصاص پیدا کرد.

وی ادامه داد: در حوزه بیمه بیکاری نیز  با راه‌اندازی سریع سامانه درخواست بیش از ۸۶۰ هزار نفر متقاضی بیمه بیکاری ثبت نام کردند و بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای چهار ماه علاوه بر بیمه بیکاری که بر اساس قانون تعلق می‌گرفت، پرداخت شد.

 وزیر تعاون بیان کرد: پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان قشر محور نیست، بلکه اطلاعات آن بر مبنای داده های دقیق مالی و تقسیم بندی در دهک‌بندی است.

منبع: ایرنا

کد خبر 427553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =