بازار سرمایه آینه اقتصاد است/ سایه عوامل غیر اقتصادی از بازار سرمایه کم شود

رئیس جدید سازمان بورس با بیان اینکه، بازار سرمایه آیینه اقتصاد است گفت: برای تحقق جهش تولید باید زمینه آن در بازار سرمایه مهیا شود و سایه عوامل غیر اقتصادی از بازار سرمایه کم شود.

به گزارش صدای بورس، محمد علی دهقان دهنوی در جلسه معارفه رییس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار که ظهر امروز در وزارت اقتصاد برگزار شد، گفت: در ابتدا از حسن اعتماد وزیر اقتصاد و اعضای شورای عالی بورس و همچنین جناب آقای قالیباف اصل سپاس گذاری میکنم. اقدامات خیلی خوبی در حوزه افزایش نقش بازار سرمایه در اقتصاد انجام شده است.

وی گفت: بازار سرمایه تنها محدود به بازار معاملات سهام نیست. این بازار با حضور ۶۰۰شرکت جایگاه ویژه ای در اقتصاد دارد. آیا غیر از این است که این شرکتها نقش اساسی در جهش تولید دارند؟ کدام صحنه ای از اقتصاد ظرفیت پذیرش حضور بیش از ۵۰میلبون ایرانی را دارد؟ اینها نشان میدهد که بازار سرمایه آینه اقتصاد است.

دهقان با بیان اینکه، بازار سرمایه آیینه اقتصاد است و برای تحقق جهش تولید باید زمینه آن در بازار سرمایه مهیا شود،گفت: در ماههای گذشته نوساناتی در بازار رخ داد.بخشی از آن ناشی از تحولات روشن اقتصادی بود. انتظار داریم این عوامل در روزهای آتی خود را در بازار سرمایه نشان دهد.

وی افزود،  از سوی دیگر باید سایه عوامل غیر اقتصادی از بازار سرمایه کم شود. ماهیت بازار به دلیل شفافیت آن،  سیگنالهای اقتصادی را بعضا زودتر دریافت کرده و در برخی مواقع دچار بیش واکنشی میشود.

رییس جدید سازمان بورس گفت: اگر در کشور بدنبال جهش تولید وافزایش سرمایه گذاری هستیم بدانیم که بستر  آن، سرمایه گذاری در بازار سرمایه است. بر این اساس باید این مسیر برای مردم روشن شود و پیام افزایش سرمایه گذاری و ارتقا تولید و اشتغال به مردم‌منتقل شود.

دهقان معتقد است، برای طی کردن این مسیر احتیاج به مشورت پذیری از همه فعالان بازار داریم، بر همین اساس از ذی نفعان، ناشران، سرمایه گذاران حقوقی و حقیقی دعوت میکنم در این مسیر مشارکت کنند، چراکه بازار نباید غافلگیر شود و همه چیز در بستر تعامل پیش برود.

وی گفت: اگر اشکالاتی در خصوص شروع فعالیتها و... وجود داشته باشد حتما این موارد اصلاح خواهد شد. نیازهای حوزه تامین‌مالی اقتصاد بهترین ابزار و چراغ راه ما برای توسعه احتیاجات است.

قالیباف اصل رئیس سابق سازمان بورس نیز در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان بورس گفت: شورای عالی بورس در دو مرحله به صندوق های بازار سرمایه کمک کرد.

قالیباف اصل افزود: سقف صندوق ها ۱۰ هزار میلیارد تومان بود که با آخرین تصمیمی که در شورای عالی بورس گرفته شد سقف صندوق ها به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسید. در حال حاضر نیز  ارزش دارایی های صندوق ها از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در انتهای سال گذشته،  به ۴۱۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 427330

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =