۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶
دلایل بلاتکلیفی بازار

تا زمانی که ارقام معیارهای تحلیلی برای تحلیلگران مشخص نباشد انتظار تحلیل از جهت بازار نمی‌توان داشت فقط می‌توان سقف و کفی به صورت کانالی برای نوسانگیری پیدا داشت که به اصطلاح حالت رنج یا بلاتکلیف نامیده می‌شود.

 محمدهادی بحرالعلوم، مدیر سرمایه‌گذاری هلدینگ بهسازان در گفت و گو با صدای بورس:
بازار در حالت رنج قرار دارد به دلیل آنکه فاکتورهای اساسی تعیین کننده ارزش‌گذاری که مهمترین آن نرخ ارز است و بسیاری از تعرفه‌ها، تصمیمات و بخشنامه‌های وزارتخانه‌های مختلف نامشخص هستند.
در حال حاضر مشخص نیست که قیمت گذاری خودرو بین شورای رقابت، وزارت صمت و خودروسازان به چه صورت پیش می‌رود، که باعث معطل شدن صنعت خودرو می‌شود.
صحبت‌های که گاهی راجب بورس کالا که در برخی صنایع التهاب ایجاد می‌کند و خبرهای که درباره‌ نرخ سود بانکی، نرخ بهره بین بانکی که انتشار داده می‌شود سیاست‌های خارجی و روابط میان ایران و کشورهای دنیا فاکتورهای هستند که هر کدام به نوعی بر نرخ سود سال آینده شرکت‌ها و نرخ g آنها تاثیرگذاراند.
تا زمانی که ارقام معیارهای تحلیلی برای تحلیلگران مشخص نباشد انتظار تحلیل از جهت بازار نمی‌توان داشت فقط می‌توان سقف و کفی به صورت کانالی برای نوسانگیری پیدا داشت که به اصطلاح حالت رنج یا بلاتکلیف نامیده می‌شود.
کف فعلی یک میلیون دویست است اما در بلاتکلیفی فعلی این رقم ثابت نیست به شرط آنکه حمایت شود. این رقم اگر نزولی شود به کانال یک میلیون و 150 هزار واحد و حتی به 900 هزار واحد هم ممکن است برسد.
درهفته گذشته به شاخص یک میلیون 200 هزار واحد واکنش بدی نشان داده شد و با مباحث میان دولت، مجلس و حمایتی که از صندوق پالایش صورت گرفت بازار مثبت شد و به نظراین کارشناس تصنعی بود.
معامله‌گران یک کف را برای بازار شناسایی می‌کنند و در موقعیت خرید قرار می‌گیرند، شاخص در حال صعود در سطوح مقاومتی به یک میلیون و 450 هزار واحد و یک میلیون و 380 هزار واحد برخود می‌کند و بازار در ماه‌های آینده در این ارقام نوسان دارد.
در معاملات امروز با صف خرید پالایشگاه اصفهان بقیه سهام که در ناحیه مثبت نبودن بعد از 2 درصد صف خرید شدن پالایشگاه اصفهان بقیه سهم‌ها صف فروش شدند.
مدیران سازمان باید سازوکاری علمی برای لیدر محوری بازار سرمایه پیدا کنند که شکل و شمایل درستی به خود بگیرد و همه موارد در بازار سرمایه منتهی به سیاست‌گذاری، آموزش و فرهنگسازی و رفتار سالم می‌شود.

کد خبر 427296

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =