ایمیدرو به دنبال نخبگان/ اهداف مهم ایمیدرو اعلام شد

توان مالی، توان تخصصی و پشتیبانی شرکت‌های بزرگ می‌تواند پروژه‌ های نیمه تمام را  فعال کند هدف بزرگ و نهایی ایمیدرو که اشتغال و تولید است عملی می‌شود.

به گزارش صدای بورس، رزم حسینی بعد از صدارت خود سه تحول کلیدی وزارت صمت ایجاد کرد که از جمله آن انتصاب وجه الله جعفری مدیرعامل ایمپاسکو به سمت رئیس هیئت عاملی ایمیدرو بود. سازمان نوسازی و توسعه معدن و صنایع معدنی با نام اختصاری ایمیدرو ریل گذار توسعه زنجیره تولید فولاد است و در این زمینه موفقیت های بسیاری به دست آورده است.

وجیه الله جعفری با اشاره به پروژه‌هایی که توسط ایمیدرو انجام می‌شود در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: ایمیدرو به دنبال کمک به مجموعه‌های معدنی و صنایع معدنی است و از جمله مهمترین اولویت‌ها در این مجموعه بومی سازی است و به منظور رسیدن به این هدف، ایجاد هسته‌های دانشی را دنبال می‌کنیم و با راه اندازی مراکز تحقیقاتی  نخبگان را جذب می کنیم.

وی در ارتباط با عملکرد ایمیدرو در بورس، بیان کرد: برای توسعه و دستیابی به اهداف چندین برنامه داریم از جمله تعریف شرکت‌های سهامی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام. همچنین در بخش خصوصی، تامین مالی پروژه‌ها از طریق بورس را هم دنبال می‌کنیم.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو بیان کرد: زنجیره فولاد از سنگ گرفته تا مجموعه پایین دستی و بالا دستی نیازمند هدایت درست است، اینکه بتوانیم مجموعه ها را به شکلی مدیریت کنیم که بتوانند خود حرکت کنند، از جمله مهمترین اهداف ایمیدرو است.

بیشتر بخوانید:
مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی امروز ۱۲ بهمن ۹۹
از باب‌همایون تا ملاصدرا
منابع تبصره ۱۴ باید به جیب مردم برود

جعفری افزود: قبل از واگذاری هایی که در بخش معدن و صنایع معدنی انجام شد، زنجیره فولاد از نظر مدیریت متشکل، یکپارچه و به هم وصل بود اینکه ما این هدایت را انجام بدهیم چه در قالب هلدینگ و چه در قالب سیاست های بالا دستی که همه تابع آن باشند به طور قطع به هماهنگی بیشتر نیاز دارد و به هدایت درست کمک می کند.

وی با بیان اینکه، گل گهر شرکت بزرگی است، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که شرکت سهامی پروژه را تشکیل دهیم تا پروژه‌ها را در قالب آن عملیاتی و با کمک شرکت‌های کوچک و بزرگ این پروژه‌ها را فعال کنیم. این شرکت‌ها با فعال سازی پروژه‌ها می توانند در آینده وارد بورس شوند.

دو ویژگی تامین نقدینگی و تکمیل طرح های نیمه تمام 
رئیس هیئت عامل ایمیدرو در ارتباط با سازکار اجرای پروژه‌ها بیان کرد: این روش دو ویژگی مثبت تامین نقدینگی و تکمیل طرح های نیمه تمام را در بر دارد. این شرکت‌ها پروژه های اقتصادی قابل توجیه را در دستور کار قرار می‌دهند به این شکل که بخشی از سهام آن شرکت را در بورس عرضه می‌کنند. با توجه به این که طرح‌های ارائه شده  توجیه دار است، خرید سهام آن‌ها به نفع سهامداران نیز است.

توان مالی، توان تخصصی و پشتیبانی  این شرکت‌ها  می تواند پروژه‌ها را  فعال کند
وی با بیان اینکه طرح های توجیه دار به نفع سهامداران نیز است، بیان کرد: برخی شرکت‌ها طرح هایی را برای اجرا در نظر گرفته اند اما در میانه اجرای پروژه با مشکل مواجه شده و  توان اجرای آن را به دلیل کمبود نقدینگی ندارند.  در این راستا می‌توان از مجموعه‌های بزرگ همچون گل گهر برای اتمام این پروژه‌ها کمک گرفت. مجموعه های بزرگ هم بازارهای بزرگ دارند و هم در تامین نقدینگی پروژه می‌توانند کمک کنند. در واقع توان مالی، توان تخصصی و پشتیبانی این شرکت‌ها  می تواند پروژه‌ها را  فعال کند، وقتی پروژه‌ها فعال می شود عملا هم اشتغال ایجاد می شود و هم تولید و این هدف بزرگ و نهایی ایمیدرو است.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 427151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =