رشد ۱۰ درصدی درآمدزایی بانکی در بودجه ۱۴۰۰

یکی از مهمترین علت های جهت‌گیری بانکداری باز این است که بانک ها در محوریت کسب و کارها و جمع آوری تجارت های نوین در کنارهم قرار می گیرند.

به گزارش صدای بورس ،‌ یکی از مهمترین علت های جهت‌گیری بانکداری باز این است که بانک ها در محوریت کسب و کارها و جمع آوری تجارت های نوین در کنارهم قرار می گیرند.

این در حالیست که بانکداری سنتی از این کارعاجز است. بر همین اساس شعب بانک ها آخرین نقطه ی  اتصال کسب و کارهای موجود تلقی می شود  اما از طریق نظام الکترونیک و توسعه بانکداری باز امکان حضور کسب و کارها در داخل بانک فراهم شده و باعث ایجاد نظام بانکداری دوسویه می شود. 

در بانکداری باز قابلیت تبادل اطلاعات به معنای دریافت اطلاعات کسب و کارها همراه با  سرویس دهی توأمان می شود  و ضمن افزایش سرعت مبادلات حجم گسترده‌ای از کسب و کارها را حول محوریت بانک جمع می کند. از این‌رو در استراتژی بانکداری باز ضمن ارائه مدل کسب و کار جدید، موجب تغییر روش درآمدزایی سیستم بانکی می شود و  با پذیرش این نکته که نظام بانکی ما در شرایط اقتصادی موجود نیازمند تحول اساسی است می توان انتظار داشت که المان های درآمدزایی بانک ها در  بودجه سال ۱۴۰۰ نیز با تغییرات مثبتی همراه باشد.

الزام حرکت بانکها به سوی شیوه بانکداری باز به دلیل توسعه ی  کسب و کار های دیجیتال روز افزون شده است. از طرفی نیز با توجه به بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ درآمد بانک مرکزی و ۸ بانک دولتی  حدود  ۱۱۶ هزار و ۴۹۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که علیرغم رشد ۱۰.۲ درصدی  نسبت به سال ۹۹ می توان با استفاده از مزایای سیستم بانکداری باز شاهد رشد مثبت درآمدزایی بانک های دولتی در سال آینده باشیم. 

با توجه به تغییرات پر سرعت مدل های کسب و کاری و افزایش شتاب عملکرد سازمانها در حوزه اقتصادی  سیستم بانکداری را تحت تاثیر قرار داده است از  این رو استفاده از شیوه های کسب و کار پویا مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا در قالب بانکداری باز اهمیت بیشتری پیدا می کند.

منبع: اکونا پرس

کد خبر 427074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =