۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
خوشحالی سهامداران «شبریز»

شرکت پالایش نفت تبریز از نمادهای مثبت شاخص کل بورس امروز بازار سرمایه بود.

به گزارش صدای بورس، شرکت پالایش نفت تبریز در بازار اول بورس قرار داد. در معاملات امروز نماد «شبریز»، حقیقی ها بیشترین سهم خرید را به خود اختصاص دادند و معادل ۹۱ درصد خرید این سهم در دست حقیقی ها بود  و در مقابل ۹ درصد این سهم را حقوقی ها خریدار بودند.

در مقابل خرید نیز باز هم حقیقی ها بیشترین فروش این سهم را آن خود کردند و این سهم را با ۴.۴۷۲ میلیون سهم  معادل ۵۳ درصد را به فروش رساندند و حقوقی ها نیز ۴۷ درصد معادل ۴.۰۳۹ میلیون سهم را فروختند.
این نماد امروز با ۴.۹۷  درصد افزایش نسبت به معاملات پایانی  با قیمت  ۲۵.۵۵۰ ریال بسته شد.

شرکت پالایش نفـت تبریز در سـال ۱۳۵۳ طراحـی و پـس از اتمـام مـراحل احداث در بهــمن ســال ۱۳۵۶ با ظرفیـت اسـمی ۸۰۰۰۰ بشـکه در روز راه انـدازی شـد. افزایـش ظرفیـت تولیـد به ۱۱۰۰۰۰ بشکه در سال ۱۳۷۱ با تلاش کارشناسان و متخصصان داخلی ، برگ زرینی است که در این شرکت رقم خورده است.

شـرکـت پالایـش نفـت تبریـز هـم اکنـون سهـم حـدود ۷ درصـدی از تـوان تصـفیه نفـت خـام کـل کشـور را با تبـدیل به فـرآورده هـای اصلی و ویژه به خود اختصاص داده و تأمیـن بخـشی از سوخـت مایـع مورد نیـاز شـمال غـرب کشــور (اسـتان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و کردستان) را برعهده دارد.

کد خبر 427063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =