لحظه به لحظه با بازار ۴ بهمن ۱۳۹۹

در مرحله پیش گشایش بورس امروز تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز زیاد است و احتمالا شاخص کل امروز به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بازگردد.

به گزارش صدای بورس،در مرحله پیش گشایش بورس امروز تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز زیاد است و احتمالا روند شاخص کل بازار سهام امروز به صورت قدرتمند صعودی خواهد بود، از طرفی امیدها نسبت به بورس زیاد است و برخی از کارشناسان بازدهی خوبی برای بازار سهام تا پایان سال پیش‌بینی می‌کنند.

نمادهای خودرویی، بانکی، فلزات، پالایشی و … تقاضای زیادی در بازار سهام امروز دارند و این درحالیست که نمادهای شاخص‌ساز در جریان معاملات چند هفته گذشته روندی نزولی داشتند.

ساعت ۹:۳۵

شروع معاملات امروز بازار سهام با افزایش تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز همراه شد و شاخص کل در ۱۵ دقیقه ابتدایی معاملات ۲ درصد رشد کرد و به یک میلیون و ۲۰۹ هزار واحد رسید. شروع روند صعودی بازار سهام در حالیست که بورس در جریان معاملات ۴ هفته گذشته روندی نزولی داشت و با روند نزولی ۲۰ درصدی زیان‌ده‌ترین بازار دی ماه شناخته شد.

در جریان معاملات هفته گذشته جلسات زیادی برای حمایت از بازار سرمایه برگزار شد و در جریان این جلسات قالیباف‌اصل رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار استعفا داد اما بورس به این استعفا واکنش مثت نشان داد. همچنین تنش‌ها در منطقه کاهش یافته و روند نزولی قیمت دلار نیز متوقف شده است و از طرفی اصلاح زیاد بازار سرمایه باعث جذابیت زیاد قیمت‌ها مخصوصا در نمادهای شاخص‌ساز شده است.

در جریان معاملات امروز صندوق‌های دولتی روندی صعودی دارند و در سقف قیمتی خود معامله می‌شوند و این درحالیست که به گفته رئیس مجلس صندوق دارا یکم ۳۰ درصد زیر ارزش واقعی و صندوق پالایشی یکم ۴۴ درصد زیر قیمت پذیره‌نویسی معامله می‌شود و سهامداران این صندوق‌ها از طولانی شدن روند نزولی این صندوق‌ها به ستوه آمده بودند.

همچنین نماد شستا برای سومین روز پی‌درپی روندی مثبت دارد.

بازگشت اعتماد به بازار سهام امر مهم و پیچیده‌ای است که در کوتاه‌مدت حاصل نمی‌شود و اولین اقدام در جلب اعتماد سهامداران به بازار سرمایه کنترل عرضه‌ها آبشاری حقوقی‌ها و نوسان‌گیری بازارگردان‌ها است.

ساعت ۱۱:۰۰

معاملات امروز سهامداران را بورس و شروع روند صعودی امیدوار کرد و شاخص کل به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بازگشت.
بورس در محدوده یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد حمایت و روند شاخص کل صعودی شد اما برخی از کارشناسان عقیده دارند روند صعودی بازار سهام تا یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد ادامه دارد. اما برخی از کارشناسان عقیده دارند بورس در محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزر واحد متعادل خواهد شد.
سیر حرکت و روند نماد فولاد نیز با شاخص کل بازار سهام بسیار شباهت دارد .

ساعت ۱۲:۳۰

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس تهران با بیش از ۳ درصد رشد به سطح یک میلیون و ۲۲۲ هزار واحدی رسید. این در حالی است که شاخص کل هم‌وزن نیز رشدی ۱٫۶۷ درصدی را تجربه کرد.
در معاملات امروز بازار سهام سه نماد پارسان، فولاد و فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند و نماد فارس نیز به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت الف در خصوص شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس متوقف شد.
امروز همچنین دو صندوق ETF دولتی دارا یکم و پالایشی یکم با صف خرید به کار خود پایان دادند. با وجود افزایش تقاضا در اکثر نمادهای بزرگ و شاحص‌ساز، فروشندگان این نمادها کمتر از روزهای قبل بودند.
نکته قابل توجه دیگر امروز میزان معاملات در گروه مواد غذایی بود که باعث شد این گروه امروز بعد از گروه شیمیایی و خودرو سومین گروه پرمعامله امروز باشند. معاملات منفی در اکثر نمادهای این گروه موجب شد تا بسیاری از معامله‌گران فرصت را برای خرید این نمادها غنیمت بشمرند.

کد خبر 426900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =