شاخص دلار همچنان در سرازیری قیمت

امروز جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ برای سومین روز متوالی روند نزولی دلار ادامه یافت.

به گزارش صدای بورس ، در پایان نشست بانک مرکزی اروپا اعلام شد این بانک کماکان به سیاست های فعلی ادامه خواهد یافت و قرار نیست نرخ بهره تغییری پیدا کند. به نظر می رسد که بانک مرکزی اروپا رویکرد صبر را در شرایط فعلی در پیش گرفته است تا روند تحولات مالی و اقتصادی مشخص تر شود.

برخی خبرها حاکی از آن است که جو بایدن خود را آماده رونمایی از یک بسته عظیم ۱.۹ تریلیون دلاری برای کاستن از تبعات اقتصادی ویروس کرونا می کند. آن طور که تاکنون از جزئیات این بسته افشا شده، قرار است به هر خانوار آمریکایی ۱۴۰۰ دلار به صورت نقدی پرداخت شود و کمک هایی برای حمایت از اقلیت ها نیز در نظر گرفته شده است.

شاخص دلار

 شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۵ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۲۴۳ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۲۷ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

ارزهای آسیایی

 در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱۰۳.۵۷۹  ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۹۱ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۶۱ یوان چین اعلام شد.

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۴۶ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۷۱ دلار مبادله شد. یورو ۰.۲۶ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۲۱ به ۱.۲۱۴ دلار رسید.

منبع: ایسنا

کد خبر 426883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =