تودیع و معارفه مدیرعامل جدید گل گهر

تودیع و معارفه مدیرعامل جدید گل گهر با حضور مدیرعامل ایمیدرو در سیرجان برگزار شد.

به گزارش صدای بورس، صبح امروز پنج شنبه ۲ بهمن تودیع و معارفه ایمان عتیقی مدیرعامل جدید گل گهر  با حضور رئیس هیئت عامل ایمیدرو برگزار شد.

در این مراسم که با حضور وجیه الله جعفری معاون وزیر و رییس هیات‌عامل ایمیدرو، اعضای هیئت‌مدیره شرکت گل‌گهر، مدیران ارشد سیرجان و کرمان و اصحاب رسانه  در تالار پردیس مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر برگزار شد، از زحمات جمشید ملا رحمان تقدیر شد.

در این جلسه هیات مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر ایمان عتیقی را به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت انتخاب  شد.

ایمان عتیقی مدیر عامل جدید گل گهر در جلسه معارفه خود  ضمن تشکر از زحمات ملارحمان بیان کرد: امیدواریم با خدمت به کشور  و در راستای فرمایشات رهبری گام موثری برداریم.

وی افزود: مهمترین هدف توسعه پایداری است که در قالب نظام برنامه ریزی شده باشد.

عتیقی با اشاره به حجم توسعه انجام شده در گل گهر بیان کرد: نیازمند نگاه هلدینگی هستیم و بر پایه تصمیمات و خرد جمعی با حضور کارگروه های منطقه قدم برداریم.
 عتیقی از بدنه گل گهر و در سمت هایی همچون در هیئت‌مدیره شرکت گل‌گهر، معاون مدیرعامل و مدیر مجتمع گل‌گهر فعالیت داشته است. همچنین  حضور در هیات مدیره جهان فولاد، گهرروش، هیات‌مدیره باشگاه گل‌گهر، معاون پشتیبانی مجتمع گل‌گهر، مدیر رفاه و خدمات اجتماعی شرکت گل‌گهر و رییس نظارت بر تولید و فروش شرکت گل‌گهر از جمله دیگر فعالیت های وی در گل گهر بوده است.

سه انتظار استانداری کرمان از گل گهر

حسین مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان ضمن تقدیر از خدمات مدیرعامل پیشین گل گهر در این جلسه بیان کرد: ملا رحمان در سال های حضور خود در گل گهر انظباط مالی بسیار خوبی  ایجاد کرد. 

وی با اشاره به اهمیت توسعه در کشور بیان کرد:  کرمان ظرفیت بزرگی در توسعه دارد و  رشد شتابانی در دولت های دهم و یازدهم شروع شده و امروز نیز ادامه دارد و ما استانداری پشتیبان فعالیت های توسعه ای در این استان هستیم.

مهرابی افزود: در سه محور مسئولیت اجتماعی، انتقال حساب ها و گردش ها در داخل استان و حقوق معادن فعالیت هایی انجام شده و انتظار داریم همچنان گل گهر اقدامات خود را با حضور مدیرعامل جدید نیز ادامه دهد.

محیط زیست پایدار مطالبه آیندگان است

شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم سیرجان و بردسیر در  مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات ملا رحمان  به زنجیره تولید فولاد اشاره کرد و گفت:  باید در سیرجان زنجیره فولاد  تکمیل شود و به خودکفایی برسد.

وی در ادامه به موضوع محیط زیست پایدار اشاره کرد و گفت: محیط زیست پایدار به عنوان شاخص ترین معاونت های گل گهر باید فعال باشد و از جمله مطالبات آیندگان از ماست و در اجرای آن به کاشت چند درخت اکتفا نشود و از دانشگاه ها در  پیشبرد رسیدن به  اهداف آن  استفاده شود.
وی با اشاره به پتانسیل های سیرجان و منابع معدنی این کشور بیان کرد: یک چهارم گندله کشور در سیرجان قرار دارد و با وجود آبی که به سیرجان رسیده  فعالیت ها و برنامه های توسعه ای می تواند با سرعت بیشتر محقق شود.

وجیه الله جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو در آیین تکریم و معارفه ایمان عتیقی؛ مدیرعامل جدید گل گهر به بخش اکتشاف به عنوان بخش پیشرو اشاره کرد و گفت: گل گهر یاید به عنوان استراتژی بخشی خود موضوع اکتشاف را در نظر بگیرید تا بتواند به اهداف خود برسد.

وی افزود: توسعه زیرساخت ها نکته دومی است که در گل گهر انجام می شده و باید این روند دامه دار باشد، از جمله این طور ساخت ها خط لوله انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی بوده که تاثیر مثبتی در پیشبرد اهداف آینده گل گهر دارد.

وی رو به ایمان عتیقی؛ مدیرعامل جدید گل گهر گفت:  به طور حتم استراتژی آینده گل گهر را تبیین کرده اید و در این برنامه باید به نقش محوری گل گهر در استفاده از جوانان نخبه کشور در توسعه گل گهر یاید توجه شود.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو بیان کرد: هسته های دانشی در حوزه معدن و صنایع  معدنی تشکیل شده و  تکنولوژی فنی اجرای پروژه های معدنی نیز  انجام می شود و باید ادامه دار باشد.

وی افزود: توجه به مسئولیت های اجتماعی دیگر موضوعی بود که هیات عامل ایمیدرو به آن اشاره کرد و گفت: ما امانت دار هستیم و در مقابل مردم یاید پاسخگو باشیم و در حوزه مسئولیت اجتماعی توجه ویژه ای داشته باشیم. بیش از ۴۲ درصد تولید کنسانتره آماری است که نقش بی بدیل گل گهر در زنجیره معدن و صنایع معدنی را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: بومی سازی اولویت کار است و در ایمیدرو هسته دانشی، جذب نخبگان و فعالیت های این چنینی با نگاه ملی دنبال می شود.
گل گهر و فولاد مبارکه بزرگ شده ایمیدرو هستند و باید در بخش خصوصی شرکت های معدنی جدید دیگر ایجاد شود تا پیشران اقتصاد کشور باشند.

به سیرجان تبعید شدم

جمشید ملا رحمان در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر بیان کرد: با دو نفر شامل یک مشاور و یک قائم مقام به گل گهر آمدم. هنرم این بود که با نیروهای خودِ گل گهر، این شرکت صنعتی و معدنی را مدیریت کردم و با کمتر از انگشتان دست نیرو با خودم به گل گهر آوردم.
وی ضمن تشکر از مقامات ارشد دولتی و صنعتی سیرجان بیان کرد: به سیرجان تبعید شده بودم و هیچ وقت روی صندلی مدیرعاملی گل گهر ننشستم. ۲ سال امانت دار مردم در گل گهر بودم، به طور کلی امانت داری در هلدینگ های بزرگ اقتصادی بسیار سخت است وقتی در این هلدینگ ها مدیر می شویم به مردم بدهکاریم و باید به گونه ای عمل کنیم که شرمنده امانت نباشیم.
ملا رحمان افزود: شرکت صنعتی و معدنی گل گهر را در سال ۹۸ در شرایطی تحویل گرفتم که ۳۰ میلیارد تومان موجودی داشت و تمام تولیدات انبارها نیز فروخته شده بود. میزان تولیدات این شرکت در سال اول ۴ درصد، سال دوم ۴ درصد و در مجموع ۲ سال ۸ درصد افزایش داشت و فرار بود تا پایان سال ۱۰ درصد افزایش پیدا کند تمام این نتایج بر آمده از صداقت، همراهی و تلاش تمامی نیروهای گل گهر بوده است.

کد خبر 426846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =