۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲

افزایش سرمایه پگاه خراسان به ثبت رسید

افزایش سودآوری سهامداران «غشان»

در ۹‌ماهه نخست امسال نسبت سود خالص به فروش شرکت، ۶ درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشت
افزایش سودآوری سهامداران «غشان»

اگرچه شرایط کرونایی باعث شد که شرکت‌های لبنیاتی در مواردی با کاهش تولید مواجه شوند، اما در این روند مجموعه پگاه توانست باوجود تمام مشکلات، روندی پایدار را در مسیر تولید محصولات، حفظ مشتریان و تأمین منافع سهامداران خود طی کند.

به گزارش صدای بورس، اگرچه شرایط کرونایی باعث شد که شرکت‌های لبنیاتی در مواردی با کاهش تولید مواجه شوند، اما در این روند مجموعه پگاه توانست باوجود تمام مشکلات، روندی پایدار را در مسیر تولید محصولات، حفظ مشتریان و تأمین منافع سهامداران خود طی کند. فرصتی فراهم شد تا پیرامون برخی مسائل «غشان»، نظرات رحمان پارسیان مهر، مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان را جویا شویم.

 افزایش سرمایه«غشان» از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها چه زمانی به ثبت رسید؟
باتوجه به مجازبودن افزایش سرمایه ازمحل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های استهلاک ناپذیر (زمین) به موجب ماده(۱۴) قانون حداکثراستفاده ازتوان تولیدی و خدماتی کشور، مصوب اردیبهشت ماه۱۳۹۸وحمایت ازکالای ایرانی و صورتجلسه هفتادویکمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید وزارت صنعت، معدن و تجارت مورخ ۲۶/۰۱/۱۳۹۸و بخشنامه شماره ۳۰/۹۸/۲۰۰ مورخ ۰۳/۰۴/۱۳۹۸وزارت امور اقتصاد و دارایی، سرمایه شرکت به موجب مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار مورخ ۲۸/۰۵/۱۳۹۹و مصوبه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام مورخ ۳۱/۰۶/۱۳۹۹ از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها طبقه زمین به مبلغ ۱،۳۷۴،۰۴۵ میلیون ریال افزایش یافت. همچنین در تاریخ ۲۵/۰۸/۱۳۹۹ نزد اداره ثبت شرکت‌های مشهد به ثبت رسید.

 علت کاهش میزان فروش خامه در ۹ ماهه نخست سال جاری نسبت به ۹ ماهه سال قبل چه بود؟
در سال گذشته به دلیل شرایط بازار بخشی از مجموع فروش خامه شرکت به صورت غیر بسته بندی بود که حاشیه سود بالایی برای شرکت متصور نبود. همچنین افزایش ۳۳ درصدی فروش خامه‌های بسته بندی در سال جاری، حاشیه سود بهتری نسبت به سال قبل برای شرکت داشت.

 رشد هزینه‌های عمومی و اداری در ۹ ماهه سال جاری نسبت به ۹ ماهه سال قبلچه دلیلی داشت؟
دلیل آن افزایش هزینه‌های حقوق و دستمزد بر اساس مصوبات قانون کار و رفاه اجتماعی در سال جاری، افزایش هزینه‌های حمل و افزایش هزینه تبلیغات جهت به دست آوردن سهم بیشتری از بازار فروش بود.

 با توجه به وزن بالای شیر در سبد فروش، شرکت چه برنامه‌ای برای افزایش تولید و فروش محصولات با ارزش افزوده بالاتر دارد؟
بی شک یکی از اهداف مدیران «غشان»، تولید بهره‌ور، حداکثر استفاده از ظرفیت و امکانات موجود جهت به دست آوردن سهم بیشتر از بازار است. در همین راستا مدیران این شرکت و شرکت پخش سراسری بازار گستر پگاه به عنوان متولی اصلی فروش داخلی و همچنین شرکت بازرگانی صنایع شیر ایران به عنوان متولی فروش صادراتی شرکت همواره در تلاشند تا در جهت حفظ منافع سهامداران، سبد فروش را به گونه‌ای تعیین کنند که سودآوری بالاتری برای این شرکت ایجاد کنند. بر این اساس در ۹ماهه نخست سال جاری نیز نسبت سود خالص به فروش شرکت ۶ درصد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۸۶

کد خبر 426818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =