چشم بازار با بایدن، دلار و خانواده شستا

گزارش های ۹ ماهه شرکت‌ها بهتر از آنچه فکر می‌کردیم بود. کچاد ۱۰۰ تومان سود ساخته و شرکت‌های زیر مجموعه نیز در پایان سال گزارش عملکرد خود را منتشر خواهند کرد.

حسام بصیری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با صدای بورس:

این هفته بازار تحت تاثیر بخشنامه فولاد بود؛ واکنش‌های وزیر صمت و اخراج نماینده بورس کالا نشان داد افراد باید نقدپذیر و تابع قانون باشند. بازار نگران قیمت دلار است، زیرا از کانال ۲۵ هزار تومان به ۲۳ هزار تومان رسیده و رییس جمهوری نیز وعده داده قیمت دلار به ۱۵ هزار تومان خواهد رسید.
یکی دیگر از وعده‌های رییس جمهور، عرضه ۷ میلیارد دلار ایران در کره، در بازار است که آثار روانی نیز با خود به همراه دارد.
عرضه‌های بورس کالا بی‌خریدار است و فقط ۱۰ درصد خریدها عرضه می‌شود. می‌توانیم ۲۰ میلیون تن صادرات فولاد و ۱۲ میلیارد دلار ارزآوری داشته باشیم اما به جای اینکه توسعه صادرات داشته باشیم شنیده می‌شود وزارت صمت جلوی صادرات فولاد را گرفته است.
گزارش های ۹ ماهه شرکت‌ها بهتر از آنچه فکر می‌کردیم بود. کچاد ۱۰۰ تومان سود ساخته و شرکت‌های زیر مجموعه نیز در پایان سال گزارش عملکرد خود را منتشر خواهند کرد.
ارفع بیش از ۵۰ تومان سود ساخت و قیمت فروش آن نیز کمتر از ۱۰ میلیون تومان بوده که قیمت خوبی است. شپترو پس از چندین فصل، پاییز امسال قرار است به سوددهی برسد و به روند تولید مناسب بازگردد.
هر چند قیمت نفت کمی افزایشی بوده اما قیمت‌های جهانی در جا زدند. در خصوص سرب، روی، آلومینیوم و مس تقریبا شاهد ثبات نسبی بودیم.
نگاه ما در هفته آینده به شستا و شرکت‌های تابعه آن است که افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی خواهند داشت. شستا، سیتا، سفارس و تیپیکو اعلام افزایش سرمایه کرده‌اند.

کد خبر 426608

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =