بازاری ناامیدتر از هر روز/حقوقی ها به کدام نماد توجه داشتند؟+ اینفوگرافی

شاخص کل بورس تهران امروز با افت ۳۶هزار و ۹۸۹ واحدی و با ۳.۱۲ درصد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۱۴۹هزار و ۷۲۱واحدی قرار گرفت.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس تهران امروز با افت ۳۶هزار و ۹۸۹ واحدی و با ۳.۱۲ درصد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۱۴۹هزار و ۷۲۱واحدی قرار گرفت. شاخص‌کل هم‌وزن نیز با ۱.۷۸ درصد کاهش، با رقم ۷ هزار و ۹۲۵ واحدی در کانال ۴۳۶ هزار و ۵۷۵ واحدی قرار گرفت.

تعداد معاملات امروز بازار سرمایه به ۵۱۶ هزار معامله با حجم ۴ هزار میلیارد و ۳۱۹ میلیارد و  ۷۱۲ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات در بازار امروز ۴۱ هزار و ۹۰۵ میلیارد ریال بود.

نمادهای «فملی»، «فارس»،‌«فولاد»،‌ «شستا»‌، «کچاد» و «کگل» از نمادهای تاثیرگذار منفی بر شاخص امروز بودند. نمادهای «ولپارس»،‌ «وخارزم»، «سیتا»، «فولاد» و «شستا» نمادهای پرتراکنش امروز بازار سهام نام گرفتند.

شاخص بازار فرابورس هم روز بدی را گذراند و با ۴۲۲ هزار واحد کاهش در مدار ۱۷ میلیون و ۴۳۶ هزار واحدی قرار گرفت. تعداد معاملات امروز ۴۳۸ هزار دفعه معامله با حجم معاملاتی ۹۴۹ میلیارد و ۸۶۸ میلیون برگه سهم رسید. ارزش معاملات بازار فرابورس به ۹۴ هزار و ۴۱۶ میلیارد ریال رسید.
نمادهای «چخزر»،‌ «پیزد»، «سپیدار»، «وسپهر» و «آریا» از نمادهای پرتراکنش و «کگهر»، «هرمز»،«آریا» و «زاگرس» نمادهای تاثیرگذار امروز بازار فرابورس بودند.

برترین گروه های صنعتی بازار امروز سیمان، خودرو، فلزات اساسی، شیمیایی و چند رشته ای بودند که در این بین سیمان با ارزش ۹۱۸ هزار و ۷۱۳ میلیارد در خط مقدم برترین صنعت قرار دارد و شاخص های صنعت امروز، شیمیایی، چند رشته ای، کانه های فلزی، و فلزات اساسی بودند که روزی تلخ را سپری کردند.

بیشترین افزایش قیمت را نمادهای «سدور»، «سنیر»، «لسرما»‌ و «ولملت» تجربه کردند و «آسیا»، «غزر» و «رمپنا» با کاهش مواجه شدند.

برترین تقاضا به «پارند»، «سنیر» و «کمند» و برترین عرضه به «کاما»، «وتجارت» و «خبهمن» تخصیص داده شد.

ارزش کل معاملات خرد چهار هزار و ۵۳۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۴۰درصد یعنی هزار و ۸۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۳۱درصد از کل معاملات شد.در بورس امروز حقوقی‌ها حدود هزار و ۴۱۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات چوبی» و «فعالیت‌های هنری، سرگرمی و خلاقانه» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد فولاد، شستا و بپاس لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به سنیر، چخزر و وخارزم معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان حدود ۱۰۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سیمان‌ سفید نیریز با برتری ۳۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۲۴۹نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۴۷۰میلیارد تومان بود.

امروز سهامداران شرکت‌های سیمان دورود، سیمان سفید نی‌ریز و سرماآفرین در بورس و معامله‌گران شرکت‌های شیر پگاه آذربایجان شرقی، مهندسی ساختمان تاسیسات راه‌آهن و صنایع چوب خزر کاسپین در فرابورس بیشترین سود را کسب کردند.

کد خبر 426571

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =