۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
قیمت جهانی طلا ۹۹/۱۰/۲۹

قیمت طلا در معاملات اولیه صبح امروز، ۰.۰۳ درصد افت کرد.

به گزارش صدای بورس، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۳ درصد افت به ۱۸۲۷ دلار و ۹۰ سنت رسید.

در اوایل امروز قیمت طلا به پایین ترین رقم از دوم دسامبر یعنی ۱۸۰۹ دلار و ۹۰ سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه ۲۰۲۱ هم با ۰.۱۶ درصد افت به ۱۸۲۷ دلار رسید.

اوایل صبح امروز ارزش دلار در برابر سبد ارزهای رقیب در نزدیکی بالاترین رقم ۴ هفته اخیر باقی مانده و سبب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی گشته بود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

استفن اینز تحلیلگر بازار طلا در موسسه آکسی تریدر گفت: «در حالی که ترمیم فعلی دلار بیشتر ناشی از سرمایه گذاری های امن است تا تغییر واقعی روند نوسانات ارزش این ارز، بازار طلا در سطح فعلی قیمت ها همچنان از حمایت نسبی برخوردار است.»

اینز افزود: «بسته محرک مالی پیشنهادی دولت جدید آمریکا رقم بالایی دارد و ما شاهد تزریق ۱.۵ تا ۱.۹ تریلیون دلار نقدینگی به اقتصاد خواهیم بود که در هر صورت به نفع بازار طلاست.»

موسسه فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: «دلار آمریکا و اوراق خزانه داری این کشور احتمالا در حال تبدیل شدن به بازارهای امن سرمایه گذاری هستند و این در کوتاه مدت به جایگاه طلا لطمه خواهد زد.»

جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا هفته گذشته از یک بسته محرک اقتصادی پیشنهادی به ارزش ۱.۹ تریلیون دلار رونمایی کرد و گفت خواهان تزریق ۱۰۰ میلیون دوز واکسن کرونا به شهروندان در طول ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری خویش است.

منبع: تسنیم

کد خبر 426531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =