بی اعتنایی بازارها به استیضاح ترامپ

به نظر می رسد تا چند روز آینده که ترامپ با کاخ سفید خداحافظی می کند، سرمایه گذاران بنایی برای سرمایه گذاری و معاملات بیشتر ندارند و فعلا دست نگه داشته اند.

به گزارش صدای بورس، خبرهای مربوط به ثبت نام برای دریافت بیکاری و استیضاح دونالد ترامپ بازار را سردرگم کرده است. برهمین اساس به نظر می رسد سرمایه‌گذاران ترسیده و کمی عقب نشینی کرده اند.

بنا به گزارش اینوستینگ، ادعاهای اولیه برای دریافت مزایای بیکاری در آمریکا طی هفته گذشته افزایش یافت و به بالاترین سطح در پنج ماه گذشته رسید، این افزایش تقاضا بخاطر اقدامات محدود کننده و محدودیت هایی بود که برای جلوگیری از همه گیری کرونا در سراسر کشور ادامه یافت و باعث آسیب به بازار کار ایالات متحده شد.

وزارت کار می گوید که 965 هزار نفر در هفته گذشته مطالبات اولیه بیکاری را ثبت کردند ، در حالی که 784هزار نفر آخرین آمار ثبت شده بود.

ارقام دو هفته گذشته به دلیل نوسانات گزارش های ارائه شده توسط ایالت ایلینوی، که یک افت شدید و غیرمعمول را در هفته گذشته نشان داد، تحریف شده است.

بی تفاوتی بازار به استیضاح ترامپ؟

بیش از اینکه بازار به خبر استیضاح ترامپ واکنش نشان دهند، به آمارها منتشر شده ادعای بیکاری در آمریکا واکنش نشان دادند.

بیت‌کوین با افزایش ۱۱ درصد به ۳۸ هزار و ۸۴۹ دلار رسید. این در حالی است که طلا با اندک کاهش ۰.۲۲ درصدی به ۱۸۴۰ دلار رسید.

طلا

همچنین بر اساس گزارش کیتکو، بازارهای سهام جهانی یک شبه سردرگم شدند. شاخص های سهام ایالات متحده نیز با شروع معامله روز نیویورک بلاتکلیف بودند.

کمتر از یک هفته دیگر ترامپ، رئیس جمهور خواهد بود، فضای بازار قبل از مراسم تحلیف جو بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده در چهارشنبه، کمی تیره و تار است، و نمایش حضور گسترده ای از گارد ملی ایالات متحده و سایر نیروهای امنیتی در واشنگتن دی سی را شاهد است. به همین خاطر به نظر می رسد سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری تاحدی دست نگه داشتند.

منبع: اقتصادنیوز

کد خبر 426402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =