مهمترین اخبار اقتصادی و بورسی هفته (۲۰ تا ۲۵ دی ماه)

«مهمترین اخبار اقتصادی بورسی هفته»، مهمترین و تاثیرگذارترین خط خبری هفته را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل در هفته ای که گذشت بیش از ۶ درصد از ارزش خود را از دست داد و با از دست دادن کانال یک میلیون و سیصد هزار واحدی خود را به یک میلیون و دویست و بیست و نه هزار واحد رساند. با توجه به اخباری که از بازار دلار می اید فعلا نمی توان انتظار رشد شاخص را داشته باشیم
شاخص هم وزن اما تنها کاهش تقریبا یک درصدی را برای خود ثبت کرده است هرچند برای هفته آینده روندی نزولی برای آن پیش بینی می شود
در فرابورس اوضاع خوب نبود و شاخص فرابورس ۴ درصد کاهش را برای خود ثبت کرد
در روزهای گذشته دلار مهمترین دغدغه سرمایه گذاران در تمام بازارها بود. صحبت های نایب رئیس مجلس و رئیس جمهور از دلار ۱۱ و ۱۵ هزار تومانی همه فعالان را به تکاپو انداخته است. دلار با کاهش قیمت در حال حرکت به سمت کف کانال سه ساله خود است. این کف خمایتی روی ۲۱ هزار تومان است در صورت عبور دلار از این قیمت و سقوط به زیر ۲۰ هزار تومان باید رفتار دلار را در کانال جدید آن بررسی کرد. به نظر می رسد عزم دولت برای کاهش نرخ دلار تا زیر ۲۰ هزار تومان جدی است و این موضوع روی دیگر بازارها تاثیر گذاشته و موجب کاهش قیمت طلا ، سکه و یا گوشی تلفن همراه شده است.
سکه و طلا با تاثیر گرفتن از دلار روند کاهشی دارند. سکه تمام طرح جدید از شنبه تا الان ۱۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است با سقوط از کانال ۱۱ میلیون تومان با قیمت ۱۰ میلیون ۶۳۰ هزار تومان در حال معامله است. طلا ۱۸ عیار هم  مثل سکه ۱۰ درصد کاهش داشت و اکنون با قیمت ۱۰ میلیون ۳۸۰ هزار تومان خرید و فروش می شود. این در حالی است که ارزش هر انس طلا در هفته گذشته تنها ۳.۸ درصد کاهش داشته است
اما در بازار های جهانی بیت کوین توجهات زیادی به خود جلب کرده است. بعد از رسیدن به ۴۱ هزار دلار نا گهان ارزش بیت کوین سقوط کرد و به ۳۱ هزار دلار رسید اما این پایان ماجرا نبود در سه روز گذشته بیت کوین رشد قیمت داشته است و در حال نزدیک شدن به سقف قبلی است. هم اکنون هر بیت کوین با قیمت ۳۸ هزار و ۵۰۰ دلار در حال معامله است. بعضی معامله گران این رشد را آغازی بر ریزش بعدی بیت کوین می دانند.
ارزش سبد سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی در هفته ای که گذشت تقریبا یک میلیون تومان کاهش داشت و به ۸ میلیون و ۸ هزار تومان رسید.
پالایش یکم و دارایکم هم در سقوط رکورد شکنی کردند. پلایش بیش از ۱۱ درصد از ارزش خود را از دست داد و  بازدهی تقریبا منفی ۴۰ درصد را برای خریداران از شهریور تا کنون ثبت کرده است.  
دارا یکم هم ۱۸ درصد سقوط داشت و دو کانال ۱۴ و ۱۳ هزار تومان را از دست داد. بازدهی دارایکم از اردیبهشت تا کنون تنها ۲۰ درصد بوده است.

کد خبر 426396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =