قیمت سکه امامی به زیر ۱۰ میلیون تومان می‌رسد؟

امروز در بازار قیمت سکه امامی به زیر ۱۰ میلیون تومان می‌رسد؟

به گزارش صدای بورس ارزش واقعی سکه امامی تا محدوده 10 میلیون و 600 هزار تومانی سقوط کرد. تحلیل گران فنی این محدوده را حمایت محکمی برای سکه می دانند و معتقدند در صورت شکست آن، این فلز گران بها حتی می تواند به زیر مرز 10 میلیون تومانی سقوط کند. از این جهت می توان امروز را برای سکه امامی روز سرنوشت سازی در نظر گرفت.

کف حمایتی نقطه ای است که معامله گران با تصور این که بازار بیش از این افت نمی کند و به زودی صعودی می شود وارد موقعیت خرید می شوند وقتی این کف شکسته می شود یعنی معامله گران امید به تغییر روند بازار ندارند. به همین دلیل با شکست کف های حمایتی قیمت ها با ریزش بیشتر همراه می شود. زیرا برخی معامله گران از ترس زیان سنگین تر رو به فروش می آورند.

1

دو عامل برای ریزش قیمت سکه

ماندن اونس طلا زیر مرز هزار و 850 دلاری و رفتن دلار به سوی کانال 23 هزار تومانی می توانند سکه را با قدرت به زیر 10 میلیون و 600 هزار تومان هدایت می کنند. امید سکه بازان در انتهای روز پنجم هفته به علامتی بود که از سوی حباب سکه ارسال شد. روز چهارشنبه حباب سکه بار دیگر وارد محدوده یک درصدی شد. برخی تحلیل گران باور دارند، زمانی که حباب سکه به زیر دو درصد می رود، خریدهای پله ای افزایش بیشتری پیدا می کنند و امیدوارند این متغیر حداقل در روز آخر این هفته به داد فلز گران بهای داخلی برسد.

افت سکه در معاملات پشت خطی

سکه امامی در معاملات پشت خطی به زیر 10 میلیون و 800 هزار تومان رفت. این مساله موجب شد که کمی انتظارات کاهشی در بازار شدت بیشتری بگیرند. در کنار این، دیروز حباب سکه 70 هزار تومان دیگر کاهش یافت، امری که نشان از کاهش تقاضا در بازار می داد.

2

با این حال، بازیگران باتجربه بازار عنوان می کردند، زمانی که حباب به محدوده یک درصد می رسد، ریسک خرید سکه برای معامله گران بزرگ کاهش پیدا می کند و برخی از آن ها به آرامی شروع به خرید می کنند.  در واقع حباب سکه در روز چهارشنبه دو سیگنال متناقض ارسال می کرد.

کاهش بیشتر ارزش ذاتی سکه با توجه به افت احتمالی دلار می تواند خریدهای  معامله گران بزرگ را به حداقل برساند و توجه آن ها به علامت افزایشی حباب را کاهش دهد.

Capture

منبع: اقتصادنیوز

کد خبر 426379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =