جاماندگان در انتظار تعیین تکلیف

سهام عدالت جزو لاینفک بازار سهام شده و اطلاع از آخرین اخبار این بخش مورد توجه بسیاری از سهامداران است. مرور اهم رویدادهای هفتگی سهام عدالت به صورت مختصر مدنظر قرار می‌گیرد.

به گزارش صدای بورس، طبق گفته نمایندگان مجلس قرار است در ماه آینده لیست مشمولان جدید سهام عدالت مشخص شود. بسیاری از افرادی که قبلا سهام عدالت نگرفته‌اند به دنبال ثبت‌نام هستند.

 با توجه به شرایط کنونی، افراد بسیاری خود را واجد شرایط دریافت سیاست‌های حمایتی از جمله یارانه یا کمک بلاعوض، تسهیلات کم‌بهره و سهام عدالت می‌دانند و به دنبال ثبت‌نام سهام عدالت هستند.
 مجلس نیز در این خصوص مصوبه‌ای را اعلام کرد که طبق آن سهام دولت در برخی از شرکت‌ها در قالب سهام عدالت به مردم واگذار می‌شود.
 در همین راستا، وزارت کار شش ماه فرصت دارد تا جاماندگان اختصاص سهام عدالت را شناسایی کند. از آنجایی که از شهریور ماه به این وزارتخانه برای شناسایی مشمولان ابلاغ شده، مشمولان جدید در بهمن ماه مشخص می‌شوند.
 سهام عدالت جدید به همه روستائیان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و خانوارهایی که درآمد ماهانه کمتر از پنج میلیون تومان دارند اختصاص داده می‌شود.
 میزان سود سالانه عایدی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت مطابق تصویب مجامع عمومی سالانه شرکت‌ها تعیین و تخصیص می‌یابد و میزان دقیق این سود قابل پیش‌بینی نیست.
 هر یک از مشمولان باید شخصا به صورت مجزا برای انتخاب روش مدنظر به سامانه اینترنتی سهام عدالت به نشانی SAMANESE.IR مراجعه نموده و شماره موبایل متعلق به شخص مشمول را ثبت کنند.

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۸۵

کد خبر 426349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =