صدرنشینی «مشترک بانک اقتصاد نوین»

هفته‌ای که گذشت شاهد کاهش بیشتری در نماگر بازار سرمایه نسبت به هفته‌های قبل بودیم. شاخص کل بورس از اوایل هفته روند نزولی به خود گرفته و تا اوخرهفته نیز این روند خود را حفظ کرد.

به گزارش صدای بورس، شاخص کل بورس در هفته گذشته از ۱۳۷۴هزار واحد، با تقریبا هفتاد هزار واحد کاهش، به ۱۳۰۱ هزار واحد رسید. در هفته منتهی به ۲۲ دی‌ماه صندوق‌های سهامی  و مختلط در راس صندوق‌های پربازده قرار گرفتند.
صندوق‌ «مشترک بانک اقتصاد نوین»، «مشترک کوثر» و «سهم آشنا» به ترتیب با کسب ۳، ۱.۳ و ۱.۰۲ درصد بازدهی، عنوان پربازده‌ترین صندوق‌های این هفته را از آنِ خود کردند. در هفته گذشته ورود پول به صندوق‌های سرمایه‌گذاری مثبت بود.
خالص ورود وجه نقد به کل صندوق‌های سرمایه‌گذاری ۶۸ هزار میلیارد ریال بود که صندوق‌های با درآمد ثابت با ۷۱ هزار میلیارد ریال بیشترین ورود وجه نقد را داشتند. همچنین در این روند صندوق‌های سهامی خروج ۴ هزار میلیار ریال و صندوق‌های مختلط ورود ۴ هزار میلیارد ریال را تجربه کردند.
نماگر خالص ارزش دارایی‌های صندوق‌ها در انتهای هفته بر روی عدد ۴ میلیون و ۳۴۴ هزار میلیارد ریال ایستاد. صندوق‌ها به طور کلی ۳۶ درصد از دارایی‌ها را در وجه نقد و سپرده بانکی، ۳۵ درصد اوراق بدهی و ۲۸ درصد در سهام مستعد سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۸۵

کد خبر 426334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =