۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
قیمت جهانی طلا در ۹۹/۱۰/۲۴

امروز ۲۴ دی ماه ۱۳۹۹ قیمت هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۸۵۶ دلار و ۸۶ سنت رسید.

به گزارش صدای بورس، در حالی که افزایش اخیر ارزش دلار و رشد سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا سبب توقف روند افزایشی قیمت طلا شده بود، بالا رفتن تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان سبب شده تا بار دیگر اشتها برای خرید طلا افزایش یابد و قیمت ها مجددا بالا برود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۸۵۶ دلار و ۸۶ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با ۰.۸ درصد رشد به ۱۸۵۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.

سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا از بالاترین رقم ۱۰ ماه اخیر عقب نشسته و سبب شده تا ارزش دلار اندکی کاهش یابد. همین مسئله در رشد قیمت طلا موثر بوده است.

آمارهای جدید نشان می دهد که میزان مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۹۱ میلیون نفر رسیده و چند کشور آسیایی و اروپایی در حال اعمال مقررات سختگیرانه تری برای جلوگیری از گسترش هر چه بیشتر بیماری هستند.

دولت دونالد ترامپ اعلام کرده که میلیون ها دوز واکسن کرونا را که آنها را برای تزریق دوم نگه داشته بود توزیع می کند تا تمام شهروندان بالای ۶۵ سال یا دارای بیماری زمینه ای واکسینه شوند.

مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد امروز در خصوص استیضاح ترامپ رای گیری نماید و ترامپ را به تشویق اقدامات آشوبگرانه متهم سازد.

تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه نوامبر در آمریکا شاهد کاهش اندکی بوده، اما افزایش اخراج نیروی کار توسط کارفرمایان در بحبوحه بحران کرونا این نظر را تقویت کرده که روند ترمیم بازار کار این کشور متوقف شده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 426316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =