۶۰ درصد سرمایه مردم در بورس از بین رفته است

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰مجلس گفت:  رفع مشکلات سهامداران بازار بورس، از سوی دولت ضروری است.

به گزارش  صدای بورس ، علی اکبر بسطامی، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰مجلس  با انتقاد از وضعیت بازار بورس که به دلیل نوسانات بسیار مردم را دچار ضرر و زیان کرده است، گفت: تقریبا از ابتدای سال رئیس‌جمهور بارها اعلام کردند بازار بورس بازاری قابل اعتماد است و مردم سرمایه‌های خود را به سمت آن سوق دهند. اگرچه این بازار مدتی به صورت حبابی رشد داشت اما چند ماه است روند نزولی پیدا کرده و ۶۰ درصد سرمایه مردم از بین رفته است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سرمایه مردم به دلیل بی‌تدبیری دولت در حال از بین رفتن است و اقشار متعددی از جامعه دچار چالش شده‌اند لذا دولت و مسئولان مربوطه باید چاره‌اندیشی کنند.

وی با بیان اینکه اصل سرمایه برخی از مردم نابود شده و آن‌ها نیازمند کمک هستند، افزود: این دولت است که مردم را در شرایط سختی قرار داده لذا باید این مسئله را مدیریت کنند تا جایی که ضرر آن‌ها جبران شود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰مجلس اضافه کرد: افرادی که در بورس سرمایه‌گذاری کردند بروز تلاطم شدید در این بازار را با گوشت و پوست و استخوان خود لمس کردند این در حالی است که دولت در کمال بی‌مسئولیتی مردم را به سرمایه‌گذاری در بورس تشویق کرد، اما در ادامه چتر حمایتی خود را از بالای سر این بازار برداشت به همین دلیل سرمایه‌گذاران نه تنها سودی نبردند بلکه اکنون از ارزش پول آن‌ها کاسته‌ شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دولت کسری بودجه خود را از بازار سرمایه و فروش اوراق جبران کرده است، گفت: مسبب اصلی تلاطم ایجاد شده در بازار بورس دولت است.

منبع: تسنیم

کد خبر 426142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =