حضور اعضای کمیسون اقتصادی مجلس در تالار بورس

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از تالار بورس بازدید کردند. در این بازدید عشقی نژاد نایب رئیس هیئت مدیره شرکت بورس از راه حل مشکلات و موانع صحبت کرد.

 به گزارش صدای بورس،  عشقی نژاد نایب رئیس هیئت مدیره شرکت بورس : بعد از بازدید اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس از تالار بورس اظهار داشت امروز  شرکت بورس میزبان یک جلسه همفکری  مهم  با حضور  اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، هیئت مدیره و رئیس سازمان بورس و هئیت مدیره شرکتهای بورس و فرابورس  خواهد بود تا  مشکلات و موانع خاص از سر راه این  بازار برداشته و در جهت  بهبود بازار گام های عملی برداشته  شود  
همه ما  براین موضوع تاکید داریم  قطعا  حل مشکلات فعلی از طریق همدلی و همکاری دولت، مجلس و فعالان بازار میسر خواهد شد و نمونه ان  را در بحث فولاد و نرخ  گذاری دستوری دیدیم . در مورد فولاد البته موارد قانونی هم کمک میکند چرا که  با استناد به ماده ۱۸  قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید به منظور تسهیل اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی ،  موضوع به  روال  سابق برخواهد  گشت 
نایب رئیس هیئت مدیره  شرکت بورس اذعان داشت : سال ۹۹  سال تاریخی برای بورس بوده نه از نظر بازدهی بلکه این سال پایه گذار و منشا اتفاقات  مهمی در بازار سال های اتی خواهد شد و این ناشی از حضور پرقدرت مردم در این بازار است که این  ظرفیت  را ایجاد میکند تا با دلسوزی نمایندگان محترم قوانین تنش افرین برای بازار اصلاح شود.

محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از شرایط به وجود آمده در حوزه فولاد توضیح داد: ما در این بازار به هیچ عنوان کمبود عرضه نداریم. در شرایطی که تمام نیاز حدودا ۱۷ میلیون تنی فولاد کشور تامین می‌شود اما متاسفانه برخی تصمیم‌های غلط هم مانع از صادرات شده و هم قیمت گذاری دستوری در دیگر حوزه‌ها نیز این بازار را با چالش مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تنها در دو سال ۱۳۹۷ – ۱۳۹۸ قیمت‌ گذاری دستوری ۱۲ هزار میلیارد تومان رانت ایجاد کرده و شرکت‌های تولیدی از این منابع محروم شده‌اند. آنچه که در رابطه با قیمت گذاری فولاد رخ داده نیز از همین جنس است و خطر افزایش رانت را بالا می‌برد.

کد خبر 426124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =