انعقاد تفاهمنامه جدید در «پترول»

طی مراسمی ظهر روز دوشنبه ۲۲دی ماه ۱۳۹۹، توافقنامه احداث پارک اوره رزینی بین اقبال عباسی استاندار استان چهارمحال و بختیاری، حسین بامیری نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، رسول اشرف زاده مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، سجاد رستمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری و محسن محمودی مدیرعامل شرکت کودشیمیایی اوره لردگان امضاء شد.

 به گزارش صدای بورس،  رسول اشرف زاده؛ مدیرعامل گروه سرمایه گذاری ایرانیان در نشستی که با حضور خبرنگاران برگزار شد، گفت: این پارک با هدف تکمیل زنجیره ارزش ملامین و اوره تولیدی در مساحتی حدودا ۲۰هکتار  تعریف شده که باتوجه به نوع محصولات تولیدی، حجم سرمایه گذاری و ظرفیت آنها با همکاری بخش خصوصی اجرا خواهد شد.


وی افزود: میزان کل سرمایه گذاری احداث این پارک ۲۰،۰۹۷ میلیارد ریال و تعداد واحدهای مستقر در این پارک ۴۵واحد در ۶ زون خواهد بود.
اشرف زاده گفت: میزان اشتغال این طرح بصورت مستقیم ۲۸۶۰ نفر و بصورت غیرمستقیم ۵۲۰۰ نفر خواهد بود.
وی ادامه داد: یکی از سیاست های هلدینگ خلیج فارس و پترول توسعه صنایع تکمیلی و احداث پارک های صنعتی پایین دستی است که با هدف تکمیل زنجیره ارزش ایجاد اشتغال پایدار،جلوگیری از واردات برخی از محصولات، خروج ارز از کشور، رونق تولید و شکوفایی اقتصاد منطقه و استفاده از سرمایه های بخش خصوصی اجرا می شود. درهمین راستا طرح توسعه ای کریستال ملامین به ظرفیت ۴۰ هزارتن و یک پارک صنعتی اوره رزینی با ظرفیت ۱۱۵هزار تن در حال اجرا است.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در حاشیه این نشست از اهمیت این اتفاق مهم در حوزه سرمایه گذاری و اشتغال زایی گفت و تصریح کرد: این پارک یک پروژه ملی و منطقه ای است که میتواند برای همه مناطق الگو باشد.
امروز هیات امنای احداث پارک مذکور با حضور استاندار، مدیرکل صنعت و معدن و تجارت استان و مدیرعامل های شرکت های پترول و لردگان تشکیل تا فرآیند شناسایی سرمایه گذاران بخش خصوصی آغاز شود.
با احداث پارک اوره رزینی در لردگان ۱۹ محصول پایین دستی شامل انواع کودهای شیمیایی، انواع پلاستیک ها، سیستم های آلاینده خودروها و ... تولید خواهد شد.

کد خبر 426110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =