تحقق ۳۳۴۳ ریال سود از سوی «شبهرن»

شرکت نفت بهران اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای تلفیقی ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۹ را منتشر کرد.

به گزارش صدای بورس، در این گزارش به سود خالص ۸هزار و ۶۹۲میلیارد ریالی و سود عملیاتی ۵هزار و ۶۰۱میلیارد ریالی اشاره کرده است. شرکت نفت بهران با سرمایه ثبت شده ۲هزار و ۶۰۰میلیارد ریالی توانسته در صورت های مالی تلفیقی ۶ماهه خود به سود ۳هزار و ۳۴۳ریالی برای هر سهم برسد.

این شرکت در صورت های تلفیقی به سود ۳هزار و ۳۴۳ریالی اشاره کرده، در حالی که شرکت اصلی برای هرسهم سود ۳هزار و ۳ریالی را منتشر کرده است.

"شبهرن" درباره میزان فروش محصولات خود طی دوره مورد گزارش از فروش ۲۴۴هزار و ۳۵۰مترمکعب انواع محصولات خود به مبلغ ۲۲هزار و ۸۵میلیارد ریال خبر داده است و از این محل سود ناخالص ۵هزار و ۴۴۵میلیارد ریالی شناسایی کرده است.

"شبهرن" قصد دارد در جهت توسعه و ترویج فروش محصولات شرکت اجرای سیاست های پیشبرد فروش روغن های با سطح کیفی بالا به خصوص محصولات نیمه سینتتیک و تمام سینتتیک، ادامه همکاری با خودروسازان جهت دریافت تاییدیه های محصولات و همچنین دریافت و تمدید تاییدیه شرکت های OEM خارجی و داخلی، اجرای طرح های مرتبط با ارتقای جایگاه برند بهران، افزایش ارتباط با صنایع، افزایش حضور در نمایشگاههای تخصصی و علمی، اجرای طرح های ایجاد ارتباطات سیستماتیک با مشتریان اقدام کند.

این شرکت اعلام کرده که سود سرمایه گذاری ها در شرکت های فرعی و وابسته در این دوره مبلغ ۸۷۳میلیارد و ۱۱ میلیون ریال است که در صورت سود و زیان فوق لحاظ نشده است بنابراین با احتساب مبلغ مذکور سود هر سهم (تعداد سهام ۲.۶ میلیارد) به ۳هزار و ۳۳۸ ریال افزایش خواهد یافت.

علاوه بر محصولات روانکار داخلی، در محصولات جانبی صادراتی نیز تمرکز بهران بر تولید و صادرات محصولات TDAE بجای اکسترکت و پارافین قالبی بجای اسلک واکس خام است. برآیند این عوامل موجب می شود تا سبد محصولات داخلی و صادراتی بهران با ارزش تر شود.

این شرکت به دنبال با افزایش رقابت در بازار و دامپینگ قیمتی رقبا در محصولات سطح پایین (Economy و Commercial)، سیاست بهران حرکت به سمت محصولات سطح بالا (Fuel Economy و Long Life) و کسب سهم حداکثری در این بازار است وکسب ارزش افزوده بالاتر از طریق فروش محصولات با ارزش تر است.

منبع: سنا

کد خبر 426106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =