حادثه مهم در بازار سرمایه امروز + نمودار

در معاملات امروز ۲۱ دی ماه ۱۳۹۹ پس از سه روز کاری متوالی شاهد ورود پول حقیقی به بورس بودیم. در روزهایی که همه از کاهش اعتماد به بازار سهام صحبت می‌کنند، ورود پول حقیقی اتفاق مهمی برای بورس است.

به گزارش صدای بورس، روز یکشنبه شاخص کل بورس ۲۰ هزار و ۸۲۲ واحد رشد کرد و به کانال ۱.۳ میلیون واحدی برگشت. به نظر می‌رسد با وجود شکسته شدن سطح یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در روز گذشته، این رقم همچنان سطح حمایت شاخص بورس است.

پیش گشایش بازار

در پیش گشایش معاملات امروز بورس، ۲۲۲ نماد بازار صف خرید و ۱۵۸ نماد صف فروش داشتند. بیشترین صف خرید به نمادهای کرمان، قاسم و کلر تعلق داشت و دی، گدنا و حآسا بیشترین صف فروش را داشتند.

بازگشت به کانال ۱.۳ میلیونی

در ابتدای معاملات امروز، شاخص کل بورس روندی صعودی پیدا کرد و در نیم ساعت ابتدایی ۱۳ هزار واحد بالا آمد و به رقم یک میلیون و ۳۰۸ هزار واحد رسید. پس از آن شاخص کمی افت کرد و در پایان معاملات به رقم یک میلیون و ۳۰۶ هزار واحد رسید تا با ثبت رشد ۲۰ هزار و ۸۲۲ واحدی، کانال ۱.۳ میلیونی را پس بگیرد.

شاخص کل هم‌وزن نیز ۶ هزار و ۸۴۳ واحد رشد کرد و در رقم ۴۶۶ هزار و ۶۵۳ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۲۲۷ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۷۵ واحد رسید.

آمار معاملات 21 دیآمار معاملات 21 دی

ورود پول حقیقی

امروز پس از سه روز کاری متوالی شاهد ورود پول حقیقی به بورس بودیم. در معاملات امروز ۲۹۶ میلیارد تومان پول‌ حقیقی به بورس وارد شد. بیشترین ورود پول حقیقی را سهام شستا داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن حدود ۴۰ میلیارد تومان بود. پس از شستا، وهور و بمپنا بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

امروز در سمت تقاضا، ۹۰ درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و ۱۰ درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه، ۸۷ درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و ۱۳ درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد.

رشد قیمت ۶۸ درصد بازار

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، ۳۲۸ نماد رشد قیمت داشتند که ۲۳۸ نماد بورسی و ۹۰ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۱۳۴ نماد کاهش قیمت داشتند که ۸۹ نماد بورسی و ۴۵ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۶۸ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۲۸ درصد بازار افت قیمت داشتند.

لیدرهای بازار

امروز قیمت سهام اغلب شرکت‌های بزرگ بازار سهام افزایش یافت. فولاد (فولاد مبارکه)، شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی)، وغدیر (سرمایه‌گذاری غدیر) و فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) بزرگانی بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در معاملات امروز حقیقی‌ها دنباله‌رو حقوقی‌ها بودند و با خرید سهم‌هایی که مورد حمایت معامله‌گران حقوقی بودند به رشد شاخص کمک کردند. از جمله این نمادها می‌توان به سهام فولاد اشاره کرد که ابتدا مورد حمایت حقوقی‌ها قرار گرفت و در پایان معاملات ۷۶ درصد خریدها به سهام‌داران حقیقی تعلق داشت. این رقم برای شستا ۹۵ درصد و برای فملی ۸۸ درصد بود. 

رشد ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۶ هزار و ۳۲۴ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌شنبه ۱۰ درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز ۳.۲۵ درصد افزایش یافت و به رقم ۱۳ هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان رسید. 

رشد تقاضای بازار

در پایان معاملات امروز، ارزش صف‌های خرید هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان شد که نسبت به روز ‌شنبه افزایش ۵ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش ۳۴ درصد کاهش یافت و به رقم ۷۵۸ میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بورس

در پایان معاملات امروز شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) برای دومین روز پیاپی با صف‌ خرید ۲۴۰ میلیارد تومان در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از سپیدار، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش نیز برای چهارمین روز پیاپی به نماد دی (بانک دی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۲۶۸ میلیارد تومانی داشت. پس از بانک دی، گدنا (تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک)  و حآسا (آسیا سیر ارس) بیشترین صف فروش را داشتند. 

برکت در صدر جدول ارزش معاملات

در معاملات روز یکشنبه برکت (شرکت دارویی برکت) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد. ارزش معاملات سهام برکت ۳۲۳ میلیارد تومان بود.

پس از برکت، شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشت و خودروسازی بهمن رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن کاما و شتران در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

خودرویی ها و بانکی ها صدرنشین جدول حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز، سایپا همانند روز گذشته با تعداد ۷۸۹ میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۹۴ سهم در صدر قرار گرفته است. ایران خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به بانک تجارت تعلق داشت. خگستر و بانک صادرات نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

آمار معاملات 21 دی

منبع: اقتصادنیوز

کد خبر 426067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ع IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
    0 0
    خگستر ما رو بیچاره کرد