فقدان بیمه های اجتماعی، چالش نظام رفاهی کشور

شیرکانی، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی گفت: فرد در دوران بازنشستگی تقریبا ۱۸ برابر آورده خود از صندوق بیمه اجتماعی دریافت خواهد کرد و این به دلیل نقش نهفته کارفرمایی دولت و یارانه نهان در دل این صندوق است.

به گزارش صدای بورس، سیاوش غیبی پور، کارشناس امور مالیاتی در رابطه با اینکه بیش از نیمی از جامعه پزشکان فرار مالیاتی دارند، اظهار کرد: این آمار مربوط به سال گذشته است.

وی افزود: خوشبختانه امسال پورتال پرداخت مالیات تکلیفی پزشکان فعال شده و بر اساس آن، مرکز درمانی باید ۱۰ درصد از هر صورت حساب بیمه یا دریافت نقدی پزشک را تا پایان ماه بعد به حساب پزشک واریز کند در غیر این صورت جریمه تضامنی برای پزشک و درمانگاه منظور می شود و در صورت تأخیر نیز هر ماه ۲.۵ درصد جریمه اعمال خواهدشد.

غیبی پور با بیان اینکه پزشکان حقوق بگیر، آزمایشگاه ها و داروسازان مشمول این دستورالعمل نمی شوند و مالیات از حقوقشان کسر خواهد شد، گفت: پزشکانی که با نیروهای مسلح، مراکز درمانی، تأمین اجتماعی، شخصی و خیریه ها همکاری دارند باید مالیات خود را بپردازند.

کارشناس امور مالیاتی بیان اینکه فرار مالیاتی و چند کارتی بودن موضوعی فراگیر است و در همه شغلها وجود دارد گفت: اگر کارتها به فعالیت اقتصادی افراد متصل شود، حتی اگر پزشکی ۱۰ کارت هم داشته باشد در همان فعالیت اقتصادی منظور می شود و اگر هم کارت متعلق به غیر باشد پرونده شغلی برای فرد تشکیل می شود.

در ادامه، علیرضا شهبازی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: عمده مشکل ما در این حوزه مربوط به پزشکانی است که پول نقد می گیرند و درآمدهای نسبتاً خوبی هم دارند اما به قانون پرداخت مالیات ها عمل نمی کنند.

وی از سازمان امور مالیاتی درخواست کرد که نسبت به دریافت مالیات از صنف پزشکان عاقلانه و مناسب رفتار کند، چراکه پزشکان قشر زحمتکش و به ویژه در این شرایط کرونایی مورد نیاز جامعه هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برخی مطب ها در شهرهای بزرگ مردم را وادار می کنند که پول را نقدی بپردازند تا از مالیات فرار کنند، اما تأکید ما بر این است که سازمان امور مالیاتی و میزان مالیاتی با درایت و برنامه ریزی به مالیات این مراکز و مطب ها رسیدگی کنند.

منبع: تحلیل بازار

کد خبر 425968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =