نیروگاه‌ها از مازوت استفاده نمی کنند

معاون اول رییس جمهور گفت: توسعه پایدار زمانی رخ می‌دهد که مردم در آن احساس مشارکت و رضایت داشته باشند. شهرداری تهران در رویکرد جدید خود برای اداره شهر باید فضای مشارکت مردم را بیشتر فراهم کند.

به گزارش صدای بورس، اسحاق جهانگیری صبح امروز (شنبه) در مراسم آغاز عملیات اجرایی شارباغ حضرت زهرا(س) و بهره برداری از فاز دوم بزرگراه شهید نجفی رستگار این طرح ها را مهم و کاربردی در منطقه جنوب تهران که نیازمند خدمات بیشتری است، توصیف کرد و گفت: قطعاً‌ اجرای طرح های مهم این چنینی موجب افزایش تسهیلات رفاهی و ایجاد امکانات ورزشی و آموزشی در شهر تهران می شود و می تواند در زندگی مردم تحول ایجاد کند.

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: همه دستگاه ها در موضوع آلودگی هوای پایتخت و کلانشهر ها با یکدیگر همکاری کنند و هیچ دستگاهی حق تعلل ندارد. در خصوص موضوع سوزاندن مازوت برای نیروگاه ها نیز باید گفته شود که هیچکدام از نیروگاه های تهران، کرج و شهرهای اطراف از سوخت مازوت استفاده نمی کنند. در سال ۹۲ حدود ۴۸ درصد سوخت نیروگاه ها به کشور از گاز بود، امسال با وجود افزایش مصرف خانگی سوخت بیش از ۷۰ درصد نیروگاه های کشور گازی است.

وی با اشاره به ایجاد تاسیسات خطوط مترو در تونل زیرزمینی قطار تهران ـ تبریز از مدیریت راه آهن کشور خواست تا با هماهنگی بیشتر با مسئولان شهرداری این امکانات را در اختیار مردم تهران قرار دهد.

جهانگیری افزود: امکانات همه دستگاه ها اعم از راه آهن و شهرداری متعلق به ملت ایران است و باید ظرف یک تا دو هفته آینده با هماهنگی زمینه لازم برای استفاده از خطوط مترو فراهم شود تا مردم از این سرمایه گذاری بهره مند شوند.

جهانگیری با اشاره به اینکه آلودگی هوا موضوعی جدی است که در رابطه با آن کارهای پراکنده ای انجام شده است، اظهار داشت: امروز بنزین و گازوییل مصرفی در کشور از استانداردهای دنیا برخوردار است بطوریکه در دوران تحریم فرآورده های نفتی ایران به ویژه بنزین مشتریان پروپاقرص خود را دارند که دلیل آن استاندارد و کیفیت خوب این محصول تولیدی ایران است.

وی ادامه داد: در تولید خودرو هم مشکلاتی وجود دارد که البته از حجم آن کاسته شده است، در زمان تصدی وزارت صنایع از افتخارات ما متوقف کردن تولید پیکان به دلیل نداشتن ایمنی و استانداردهای لازم بود و برخی خودروهای جدید وارد خطوط تولید شدند، البته قرار بود تولید برخی خودروهای آلاینده هوا متوقف شود و باید مسئولان در این خصوص توضیح دهند.

جهانگیری خاطر نشان ساخت: اولویت نخست ما در این شرایط قطع نشدن آب، برق و گاز مشترکان خانگی بود.

وی با تبیین برخی دلایل که منجر به عدم موفقیت طرح های بزرگ شهرداری تهران در سالهای گذشته شده است، گفت: یکی از این دلایل نحوه تامین مالی شهرداری تهران است. قطعا تراکم فروشی، شهرفروشی و قانون فروشی کار اشتباهی بوده است. فرهنگ خروج و ضدیت با قانون و ضدیت با منافع عمومی و توجه به منافع گروه های خاص، باعث پیچیده تر شدن مشکلات کلان شهر تهران شده است که باید این شیوه متوقف شود، دولت امسال لایحه نحوه تامین مالی شهرداری را تصویب و به مجلس شورای اسلامی فرستاد که امیدواریم به زودی به تصویب نمایندگان نیز برسد.

جهانگیری افزود: شهرداری تهران باید شفافیت را در سرلوحه کارهای خود قرار دهد. شفافیت یعنی مقابله با فساد، باید کاری کنیم همه کارهای شهرداری که برای پیشبرد طرح هایش از مردم پول می گیرد در منظر عموم قرار گیرد و مورد قضاوت واقع شود که آیا شهر و اجرای پروژه های شهری با هزینه گزاف اداره و ایجاد می شوند، یا شهر به شکل منطقی اداره می شود.

معاون اول رییس جمهور به آثار تحریم ها و کرونا در کاهش بودجه شهرداری ها هم اشاره کرد و گفت: آمریکایی ها به معنای واقعی کلمه علیه کشورمان جنگ اقتصادی به راه انداختند و رییس جمهور آمریکا از همه ظرفیت خود با کمک رژیم صهیونیستی و سعودی ها استفاده کرد تا جلوی پیشرفت ایران را بگیرند. به فضل الهی دست رییس جمهور فعلی آمریکا رو شد و افتضاحی در روز چهارشنبه گذشته در کنگره آمریکا رخ داد که در تاریخ این کشور ماندگار خواهد شد. ما موفق شدیم با بردباری و صبوری مردم این دوره را پشت سر بگذاریم.

وی در خاتمه با اعلام اطمینان به مردم ایران در خصوص تهیه واکسن کرونا و امکانات مورد نیاز برای مقابله با کرونا گفت: مردم ما نباید در مقابله با این بیماری نسبت به مردم دنیا احساس ضعف کنند ما از همه منابع و امکانات خود استفاده خواهیم کرد تا کسی در این خصوص احساس نکند که دست و پای دولت بسته است. حتما با شکستی که در سیاست فشار حداکثری آمریکا بوجود آمده مجبور خواهند شد سیاست های خود را تغییر دهند که حتما شاهد افزایش درآمدهای کشور در ماه های آتی و کاهش فشارها و مشکلات به مردم خواهیم بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 425943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =