بازار طلا آرام است

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر گفت: آرامش و ثبات بازار طلا در سال جدید میلادی در جریان است.

به گزارش صدای بورس، محمد کشتی آرای، نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر درباره تحلیل خود از روند بازار طلا و سکه در سال میلادی گذشته، گفت: وضعیت بازار طلا در سال ۲۰۲۰، پیش بینی شده بود که قیمت جهانی طلا به دو هزار دلار افزایش پیدا می کند که در مقطعی این اتفاق افتاد، اما بیشترین رشد قیمتی را در سطح جهانی در سال گذشته به دلیل بیماری کرونا تجربه کرد.

وی افزود: در حالی بود که در سال های قبل حداکثر رشد قیمت انس جهانی به حدااکثر ۱۸ درصد رسید، اما در سال ۲۰۲۰ برای اولین بار قیمت انس جهانی با ۲۵ درصد رشد قیمتی مواجه بود و رکورد جدید افزایش قیمتی سالانه را داشتیم. دلیل این رشد قیمتی هم مربوط به بیماری کرونا و تحت تاثیر قرار گرفتن اقتصاد جهانی، باعث رشد منفی بسیاری از کشورها شده بود به همین دلیل قیمت جهانی طلا با توجه به کاهش ارزش برابری ارزها افزایش یافت.

به گفته کشتی آرای، اما براساس پیش بینی ها قیمت انس جهانی تا دو هزار دلار افزایش خواهد یافت اما ادامه افزایش قیمت، مبهم است زیرا اگر واکسیناسیون کرونا در خصوص بیماری کرونا انجام شود، تاثیر مستقیمی بر انس جهانی خواهد داشت. بازار داخلی نیز متاثر از بازارهای جهانی است و روند نرخ ارز نیز بر نوسانات بازار موثر است که در صورت ثبات قیمت ها شاهد آرامش در بازارها خواهیم بود.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر، درباره پیش بینی از بازار در سال ۲۰۲۱ توضیح داد: در سال ۲۰۲۱ طبیعی است که رشد قیمت ها را خواهیم داشت و اینکه تا چه میزان باشد، باید منتظر اتفاقات سیاسی و اقتصادی در دنیا باشیم، زیرا این اتفاقات تاثیر مستقیمی بر قیمت جهانی دارد.

منبع: ایبنا

کد خبر 425841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =