۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
پردرآمدهای دنیا را بشناسید

فعالان در حوزه پزشکی در میان پولسازترین مشاغل در سال گذشته بودند و در رتبه اول فهرست قرارگرفته اند و پس از آنها فعالان حوزه های اقتصادی و حسابداری بیشترین درآمد را دارا بودند.

به گزارش صدای بورس، مشاغل حوزه پزشکی یکی از پولسازترین مشاغل در دنیا شمرده می شوند اما در سال گذشته فعالان این حوزه توانستند ۱۱ جایگاه بالای فهرست پولسازترین مشاغل را به خود اختصاص دهند.

در رتبه نخست این فهرست متخصصان بیهوشی قرار گرفته اند؛ متخصص بیهوشی به پزشکی گفته می‌شود که به بیهوشی و فرایندهای مربوط به عمل جراحی می‌پردازد. به‌طور معمول، دوران دستیاری یک متخصص بیهوشی چهار سال است که بعد از اتمام تحصیلات پزشکی عمومی به یادگیری فعالیت‌های مرتبط به بیهوشی می‌پردازد؛ گفتنی است که هر متخصص بیهوشی در کشورهای توسعه یافته دنیا به طور میانگین در سال گذشته ۲۶۷ هزار دلار درآمد داشته است.

در جایگاه دوم این فهرست جراحان قرار گرفته اند و درآمد فعالان این حوزه به طور میانگین در کشورهای توسعه یافته در سال گذشته ۲۵۵ هزار دلار تخمین زده شده است و پس از آنها جراحان فک و صورت سومین گروه از افرادی هستند که در سال گذشته بیشترین پول را به دست آوردند به طوری که میانگین درآمد آنها در کشورهای توسعه یافته در سال گذشته ۲۴۲ هزار دلار تخمین زده شده است.

چهارمین گروه پردرآمدترین ها در سال گذشته متخصصان زنان و زایمان هستند به طوری که این گروه در سال گذشته به طورمیانگین در کشورهای توسعه یافته ۲۳۸ هزار دلار پول به دست آورند و پس از آنها پنجمین گروه پردرآمدترین های سال گذشته متخصصان ارتودنسی بودند؛ میانگین درآمد این افراد در سال گذشته در کشورهای توسعه یافته ۲۲۵ هزار دلار تخمین زده شده است.

همان طور که گفته شدده جایگاه برتر پردرامدترین ها در سال گذشته به فعالان حوزه پزشکی اختصاص یافته است و براین اساس روانپزشکان با درآمد به طور میانگین ۲۲۰ هزار دلار در سال گذشته در جایگاه ششم این فهرست قرار گرفته اند و پس از آنها جایگاه هفتم و هشتم به پزشکان عمومی و متخصصان لثه اختصاص یافته است؛ این افراد به طور میانگین در سال گذشته در کشورهای توسعه یافته به ترتیب ۱۹۶ و ۱۹۱ هزار دلار کسب درآمد کردند و سرانجام نهمین و دهمین گروه پردرآمد این حوزه متخصصان کودک و دندان پزشکان هستند که درآمد آنها در سال گذشته به ترتیب ۱۸۳ و ۱۷۵ هزار دلار تخمین زده شده است.

گفتنی است که یازدهمین گروه افراد پردرآمد در سال گذشته نیز کماکان در حوزه پزشکی فعال بودند به طوری که پرستاران متخصص در سال گذشته به طور میانگین در کشورهای توسعه یافته ۱۷۴ هزار دلار درآمد کسب کردند و پس از آنها اما نوبت به مهندسان می رسد که در جایگاه دوازده این فهرست قرار گرفته اند و براین اساس مهندسان پتروشیمی در سال گذشته به طور میانگین در کشورهای توسعه یافته و نفتی دنیا ۱۵۶ هزار دلار به دست آوردند.

مهندسان آی تی اما دومین گروه مهندسان هستند که در سال گذشته بیشترین درآمد را کسب کردند و میانگین درامد انها در سال گذشته در کشورهای توسعه یافته ۱۵۲ هزار دلار تخمین زده شده است.

گفتنی است که به جز مشاغل ذکر شده خلبانان نیز در سال گذشته جز پردرآمدترین ها در کشورهای توسعه یافته بودند به طوری که میانگین درآمد انها در سال گذشته در این کشورها ۱۴۶ هزار دلار تخمین زده شده است و اما وکلا نیز در سال گذشته جز پردرآمدترین ها در کشورهای توسعه یافته بودند و میانگین درامد آنها در سال گذشته در این کشورها ۱۴۴ هزار دلار تخمین زده شده است.

منبع: تیتر ۲۰

کد خبر 425840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =