مهمترین اخبار اقتصای بورسی هفته (۱۳ دی تا ۱۸ دی)

«مهمترین اخبار اقتصادی بورسی هفته»، مهمترین و تاثیرگذارترین خط خبری هفته را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس، در هفته ای که گذشت با اینکه شاخص کل دو روز مثبت داشت اما بازدهی آن منفی ۶.۳ درصد شد . برای شاخص کل دو تحلیل متفاوت ارائه می شود ، عده ای اعتقاد دارند این شاخص اصلاح خود را تمام کرده است و به زودی شاهد رشد آرام آن خواهیم بود و در مقابل عده ای اعتقاد دارند اصلاح شاخص تا پایان سال ادامه خواهد داشت و شاید سطوح کمتر از یک میلیون دویست هزار واحد  را هم لمس کند. به نظر می رسد روز یکشنبه روز مهمی برای شاخص کل باشد. اگر بتواند خود را در کانال  یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی تثبیت کند امیدها نسبت به پایان اصلاح بیشتر خواهد شد.
- بازدهی شاخص هم وزن اما به این بدی نبود و تنها ۰.۸ درصد کاهش داشت روند شاخص هم وزن باعث امیدواری فعالان بازار است و بسیاری این شاخص را در محدوده ارزندگی ارزیابی می کنند . در فرابورس وضع نه به بدی شاخص سازهای بورس بود و نه به خوبی شرکت های کوچک ، شاخص فرابورس بازدهی منفی ۳.۵ درصدی را برای این هفته ثبت کرد. تحلیلگران این شاخص را هم در موقعیت ارزنده ارزیابی می کنند و توقع ریزش زیادی در آن ندارند.
دلار روزهای کم هیجانی را می گذراند. به رقم تحولات زیاد در پایتخت آمریکا ، در بازار ایران روند تغییر قیمت دلار کم نوسان است و کماکان در کانال ۲۵ هزار تومان باقی مانده است  هرچند سه شنبه و چهارشنبه شاهد خیز دلار برای ورود به کانال ۲۶ هزار تومان بودیم اما امروز با کاهش قیمت فاصله خود را از این کانال زیاد کرد
-سکه تمام طرح جدید دو روز تلاش کرد وارد کانال ۱۲ میلیون تومان شود و خود را آنجا تثبیت کند اما امروز کاهش قیمت داشت و به کانال ۱۱ میلیونی برگشت
-دارایکم در هفته قبل رکورد شکنی کرد با بازدهی منفی ۱۱ درصد دو کانال ۱۶ و ۱۵ هزار تومانی را از دست داد. اخبار مثبت بانک ها نتوانسته روز روند این نماد تاثیر بگذارد و پیش بینی آن را بسیار سخت کرده است.
-پالایش هم وضعیتی بدتر از دارایکم دارد. سهامداران این صندوق مدتهاست که در ضررند و با بررسی شرکت های پالایشی امیدی به جبران ضررها در کوتاه مدت نیست اما در بلند مدت می توان روی پالایشی ها حساب کرد. بازدهی این نماد در هفته گذشته منفی ۱۵ درصد بوده.
-شستا کماکان به روند نزولی خود ادامه می دهد به طوریکه در این هفته بیش از ده درصد از ارزش خود را از دست داد. بعضی معامله گران اعتقاد دارند هنوز شستا  حداقل ده درصد دیگر تا ارزش ذاتی خود فاصله دارد.

کد خبر 425824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =