۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱
رشد پرتفوی بورسی «ونیرو»

شرکت سرمایه‌گذاری نیرو در گزارش ۶ماهه خود به رشد ۴۲۷میلیارد و ۱۰۷میلیون ریالی پرتفوی بورسی اشاره کرد.

به گزارش صدای بورس، شرکت سرمایه گذاری نیرو در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۹، سود هر سهم را ۲۸۵ریال اعلام کرد.

این شرکت سود خالص دوره مورد گزارش را با رشد بسیار چشمگیر به ۲هزار و ۹۹۲میلیارد ریال، سود عملیاتی به ۳هزار و ۲۰میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره به ۷۳میلیارد و ۳۲۰میلیون ریال رساند.

پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس «ونیرو» مبلغ ۴۲۷میلیارد و ۱۰۷میلیون ریال رشد کرد. این شرکت بهای تمام شده خود را با رشد ۲هزار و ۸۰۱میلیارد ریالی به ۳هزار و ۹۸۸میلیارد ریال رساند که ارزش بازار آن با رشد ۲هزار و ۸۷۲میلیارد ریالی به ۴هزار و ۴۱۵میلیارد ریال بالغ شده است.

این شرکت کل مبلغ بهای تمام شده پذیرفته شده در بورس را ۵هزار و ۱۹۶میلیارد ریال اعلام کرد. همچنین در دوره مورد گزارش کل مبلغ سهام واگذار شده به ۵هزار و ۳۹۹میلیارد ریال رسانده که سود این واگذاری ها به ۳هزار و ۴میلیارد ریال بالغ شده است.

«ونیرو» در تشریح اهداف خود به عمده ترکیب پرتفوی سرمایه گذاری ها اشاره کرده است که سرمایه گذاری در صنعت برق و نیرو گاهی است و در عین حال بازار سرمایه مورد رصد قرار می گیرد تا از فرصت های موجود برای کسب سود استفاده شود.

همچنین این شرکت اعلام کرد که افزایش سرمایه به مبلغ ۱۰هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در آذر ماه به ثبت رسیده و پیش بینی کرده است که بخش گازی نیروگاه آریان زنجان نیز در اواسط سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

منبع: سنا

کد خبر 425801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =