حرکت آرام و روبه رشد شاخص بورس

کارشناس بازار سرمایه افزود: روند اصلاحی شاخص بورس در محدوده‌های کانال یک میلیون و ۳۵۰هزار واحد تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد است.

به گزارش صدای بورس، جلال روحی، کارشناس بازارسرمایه به نوسان‌های اخیر در معاملات بورس اشاره کرد و گفت: با توجه به نقدشوندگی مناسبی که در بازار سرمایه وجود دارد، سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری خود در این بازار ادامه می‌دهند و جریان ورود نقدینگی در این بازار تداوم خواهد داشت.

وی اظهار کرد: در صورتی که شاخص بورس از مقاومت یک میلیون و ۴۶۰ هزار واحد عبور کند می‌تواند به راحتی تا کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رشد داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: شاخص بورس ممکن است بهمن ماه تا کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در حرکت باشد، رصد معاملات بازار سهام نیز نشان می‌دهد که شاخص بورس در همین محدوده‌ها بماند و در نوسان باشد.

به گفته وی، شاخص بورس به آرامی در حال حرکت است و دیگر مانند گذشته برای دستیابی به اعداد بالاتر به صورت افسار گسیخته به روند خود ادامه نمی‌دهد.

روحی با اشاره به اقدامات تاثیرگذار در بهبود روند معاملات افزود: بازارگردان‌ها باید به صورت کنترل شده به فعالیت خود در بازار ادامه دهند، فعالیتی که قرار است بازارگردان‌ها و صندوق ها انجام دهند باید به صورت شفاف باشد، همچنین در کنار آن باید اقدامی صورت گیرد تا فعالیت سهامداران حقیقی و حقوقی که در تابلوی TSETMC نشان داده می‌شود فعالیت بازارگردان‌ها هم در این سامانه دیده شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر فعالیت و عملکرد بازارگردان‌ها و صندوق‌ها در طول یک روز در تابلوی TSETMC نشان داده شود می تواند کمک‌کننده به شفاف سازی معاملات و تزریق اعتماد در این بازار باشد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، با توجه به مطرح شدن بحث مالیاتی برای خریداران سکه، ارز و مسکن همچنان اقبال  به سمت بازار سرمایه است.

روحی ادامه داد: با توجه به نقدشوندگی مناسبی که در بازار سرمایه وجود دارد، سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری خود در این بازار ادامه می‌دهند و جریان ورود نقدینگی در این بازار تداوم خواهد داشت.

وی اظهار کرد: ارزش معاملات و گردش پولی که به صورت روزانه در بازار سرمایه وجود دارد به طور متوسط  حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است که این موضوع نشان‌دهنده ادامه تمایل سهامدارن برای سرمایه‌گذاری در این بازار است.

روحی با اشاره به روند معاملات بورس در مقایسه با بازار طلا، دلار و مسکن افزود: مولفه‌های اقتصادی مانند وجود آرامش سیاسی نسبی در کشور، تعیین نتیجه انتخابات آمریکا، مطرح شدن بحث بودجه و ثبات نرخ دلار در کشور نشان‌دهنده حفظ اقبال سرمایه‌گذاران برای ورود سرمایه‌های خود به بازار سهام است که در صورت تغییر این مولفه‌ها ممکن است مسیر نقدینگی‌ها به سمت بازار طلا، ارز و مسکن تغییر کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 425603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =