سیزدهمین نشست وزارتی اوپک پلاس آغاز شد

سیزدهمین نشست وزارتی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک موسوم به اوپک پلاس از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.

به گزارش صدای بورس،۲۳ کشور عضو ائتلاف اوپک پلاس امروز (دوشنبه، ۱۵ دی‌ماه) و در نخستین نشست سال ۲۰۲۱ با توجه به رویدادهای اخیر در بازار نفت تازه‌ترین تحولات را بررسی می‌کنند.

اعضای اوپک پلاس ۱۳ آذرماه در دوازدهمین نشست خود بر سر افزایش تولید روزانه ۵۰۰ هزار بشکه‌ نفت برای ژانویه سال ۲۰۲۱ به اجماع رسیدند.

براساس این تصمیم، تولید نفت کشورهای حاضر در توافق کاهش عرضه اوپک پلاس از یکم ژانویه ۲۰۲۱ روزانه ۳۰۴ هزار بشکه افزایش یافت، به‌طوری‌ که رقم کاهش تولید نیز از ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

«تمدید افزایش تولید ۵۰۰ هزار بشکه‌ای برای ماه فوریه»، «جلوگیری از افزایش تولید ۵۰۰ هزار بشکه‌ای برای ماه فوریه» و «کاهش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید برای ماه فوریه» از گزینه‌ها و سناریوهای احتمالی برای توافق سیزدهمین نشست مشترک کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به‌شمار می‌آیند، اما سناریوی آخر شانس بسیار اندکی دارد.

بیشتر بخوانید:

سرمایه‌گذاری طلا همچنان جذاب

FATF، راه نجات بورس/ تاثیر واکسن کرونا بر بازارها

اعضای اوپک پلاس در نتیجه محدودیت‌ها و قرنطینه در بسیاری از نقاط جهان که کاهش تقاضا برای سوخت را به همراه داشته است، در سال ۲۰۲۰ عرضه نفت خود را به مقدار کم‌سابقه‌ای کاهش دادند.

کشورهای تولیدکننده عضو این ائتلاف در بازه زمانی مه تا ژوئیه سال ۲۰۲۰ میلادی عرضه نفت خود را روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز محدود کردند و سپس رقم کاهش عرضه روزانه آنها از اوت پارسال به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه و از یکم ژانویه ۲۰۲۱ به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

منبع: ایلنا

کد خبر 425576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =