افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی بیمه دی در راه است

مدیرعامل بیمه دی خبر از افزایش سرمایه ۲۰۰درصدی این شرکت داد.

به گزارش صدای بورس، محمدرضا کشاورز؛ مدیرعامل بیمه دی صبح امروز یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹  در نشست صمیمانه با خبرنگاران ضمن تسلیت ایام فاطمیه و اولین سالگرد سردار دلها، به شفاف سازی اقدامات و دستاوردهای چند ماه اخیر این شرکت پرداخت و گفت: بیمه دی با مشکلاتی که در چند ماه اخیر پشت سر گذاشت، توانست در مسیر خوبی قرار بگیرد.
کشاورز افزود: این شرکت توانسته در پایان سال ۹۸ رتبه توانگری خود را به سطح یک رسانده و با توجه به سرمایه ثبت شده و افزایش سرمایه شرکت از پربازده ترین شرکت های بیمه ای باشد.
وی بیان کرد: این شرکت در حوزه های سرمایه گذاری ،نوآوری و طراحی محصولات جدید برنامه های زیادی داشته و همچنین سال گذشته رتبه اول بهره وری کل عوامل را در بین موسسات بیمه ای به دست آورده است.
کشاورز ضمن اشاره به این موضوع که همواره سعی بر شفاف سازی در انتشار صورت ها و گزارش های مالی داشته ایم، بیان کرد: از اقدامات مهم بیمه دی در سنوات گذشته خرید و افزایش دارایی ثابت و فیزیکی شرکت بوده است.
وی در خصوص بیمه های عمر و زندگی بیان کرد: در ۹ ماهه سال جاری میزان فروش بیمه های عمر و زندگی بیمه دی،۳۶۹ درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل بیمه دی در این جلسه خبر از افزایش سرمایه ۲۰۰ درصدی شرکت داد و گفت: منابع این افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و ۲۲۵ میلیارد تومان سودی که در مجمع تقسیم شد (آورده نقدی) خواهد بود.
کشاورز اظهار کرد: از دسته اقداماتی که در این شرکت در راستای کاهش هزینه ها عملیاتی شده است اعلام خسارت الکترونیکی بیمه خودرو، فروش آنلاین بیمه مسئولیت فردی،بازدید اولیه بدنه اتومبیل به صورت الکترونیکی است که از ابتدای بهمن ماه آغاز می شود.
وی افزود: روزانه ۶۰ هزار خدمت درمانی به جامع ایثارگری کشور از طریق بیمه دی ارائه می شود. همچنین در دوران کرونا ۱۵ هزار پک بهداشتی به جانبازان ۷۰ درصد شیمیایی و خاص تقدیم شده است.
کشاورز در خصوص بازار سرمایه گفت: باتوجه به اخبار خوبی که از برخی شرکت ها ارائه می شود بازار روندی مثبت را در آینده طی خواهد کرد.
وی گفت: همواره تلاش کردیم برای رونق شرکت فروش را افزایش داده و هزینه ها را کاهش دهیم.

محمدرضا کشاورز، مدیرعامل بیمه دی در مصاحبه اختصاصی با صدای بورس گفت :تلاش داریم مدل های کسب وکاری را مبتنی بر توسعه خدمات پیش برده وخدمات جدیدی را به بیمه شدگان در حوزه بیمه های خودرو ،سلامت و درمان به صورت خدمات مشاوره ای و آنلاین ارائه دهیم .

کشاورز در خصوص ارزیابی سهام شرکت گفت : سهام شرکت ها متاثر از مولفه های زیادی است که بخشی از آن به عملکرد و فعالیت  شرکت برمی گردد ،عوامل داخلی در بیمه دی  باتوجه به رشد درآمد و فروش شرکت  و سرمایه گذاری های خوبی که اتفاق افتاده (ارزش روز سرمایه گذاری شرکت نزدیک به ۱۷۰۰میلیارد تومان است)  روال خوبی دارد ، و باید دید عوامل خارجی که همان شرایط بازار سرمایه است چه روندی را در پیش می گیرد.
وی افزود: برای تقویت بنیه مالی و اصلاح ساختارهای مالی شرکت با توجه به افزایش فروش به تبع باید افزایش سرمایه داد ،با توجه به خرید دارایی های ثابت، بخشی از افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها و بخشی از آن از محل آورده نقدی خواهد بود. فاز اول افزایش سرمایه در ماه آینده و ۱۰۰درصدی و فاز دوم هم رقمی در همین حدود از محل آورده نقدی ناشی از سود سال قبل خواهد بود.
مدیرعامل بیمه دی اضافه کرد: درآمد و فروش شرکت باتوجه به افزایش فروش شرکت در ۹ ماهه اخیر (۷۰۰میلیارد تومان) در مقایسه با سال گذشته ۷۷درصد رشد داشته است.

وی در انتهای گفتگوی خود با این رسانه خاطر نشان کرد : به سهامداران پیشنهاد میکنم به عملکرد و فعالیت بیمه دی نگاه بلند مدت داشته باشند و باتوجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و اصلاحات شکل گرفته و تحولات و زیرساخت های فراهم شده روزهای خوبی را برای سهام بیمه دی متصور هستم .

گفتگو از : زهرا مالمیر

کد خبر 425439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =